Pangaea Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Jeg ser Komplett har et kjempetilbud på BenQ 2411 skjerm. Men nå bor jeg i Sverige og må derfor få den levert dit. Hvordan går dette med tollverket? Må jeg betale toll for å importere varer til Sverige, lignende det vi må i Norge? Hvor mye er evt det? Endret 22. august 2009 av Pangaea Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det må du nok Det du kan gjøre er å få pakken utlevert på et postkontor i Norge og bare stikke over grensen igjen. Da vil du nok ikke få noen problemer Lykke til! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Evt så kan du sende en mail til svenske komplett og spørre om du kan få den til samme pris der. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Tullverket har en enkel "wizard" du kan ta en titt på lenke. Tollsatser På TV, LCD og Plasma er tollsatsen på 14% og momsen 25%. Lenke til kommentar
mago Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 2 typer 2411 i sverige http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=392 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Tullverket har en enkel "wizard" du kan ta en titt på lenke. Tollsatser På TV, LCD og Plasma er tollsatsen på 14% og momsen 25%. Regner nok med at Norge regnes som EU i denne sammenheng, grunnet EØS. Det er i utgangspunktet ikke lov med toll innen EØS. Unntaket er en del matvarer, samt særavgifter begrunnet med alkoholpolitiske eller helsemessige forhold. Og så tror jeg det er forskjell på TV og dataskjerm i tollsats også i Sverige. Om det ikke er det så er det en vesentlig grunn for lavere pris i Norge, for i Norge er tollsatsen 0 på begge. NB! Husk at moms og toll er to helt forskjellige ting. Endret 23. august 2009 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå