Gå til innhold

Ødelagt telefon - netcom totalforsikring


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på klassetur her forleden og sov over fra torsdag til fredag. Jeg la mobilen min i jakken min som er vantett. En kamerat av meg tok telefonen min (for han skulle låne den til i ringe med sa han senere). Han klarte å miste den i et lite vann og telefonen ble ødelagt. har prøvd alt jeg kan gjøre for å få den bra igjen men ingenting har funket.

 

Jeg har netcom forsikring, men dekker de slike ting som dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De setter seg ganske godt på bakbena når det gjelder vannskade.

Om så skulle være, kan du bare si at noen stjal mobilen din når du var på klassetur og at vedkommende mistet mobilen din. Ta den på tyveri tror jeg er enklere enn å ta den på vannskade.

 

 

Liker ikke å juge og det tror jeg heller ikke jeg vil gjøre.. Men hadde jeg sagt det var et tyveri ( noe det så og si kan være for han tok jo telefonen min og ødela den).. så må jeg vel anmelde saken til politiet? og det er ganske slitsomt:p

Noen som vet?

Endret av snorrekrogs
Lenke til kommentar

Her er det vel rett og slett kompisen din som skal betale. Som du sier, vel jeg tro at en tyverirapport vil medføre anmeldelse av forholdet. Du har altså tre alternativer: 1) Kreve erstatning fra kompisen, 2) Svindle forsikringsselskapet ved å finne på en annen historie eller 3) Rapportere (anmelde) telefonen som stjålet og få igjen erstatning fra forsikringsselskapet. Jeg er ganske sikker på at forsikringen er personlig, dvs. følger abonnementets eier, og ikke en som har "tjuvlånt" telefonen.

 

Her er forøvrig vilkårene: https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon...ar-01012007.pdf

Lenke til kommentar
Her er det vel rett og slett kompisen din som skal betale. Som du sier, vel jeg tro at en tyverirapport vil medføre anmeldelse av forholdet. Du har altså tre alternativer: 1) Kreve erstatning fra kompisen, 2) Svindle forsikringsselskapet ved å finne på en annen historie eller 3) Rapportere (anmelde) telefonen som stjålet og få igjen erstatning fra forsikringsselskapet. Jeg er ganske sikker på at forsikringen er personlig, dvs. følger abonnementets eier, og ikke en som har "tjuvlånt" telefonen.

 

Her er forøvrig vilkårene: https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon...ar-01012007.pdf

 

okok! men hvilken historie skulle jeg funnet på da lissom!:p??? ikke at jeg er intressert i å svindle men. Netcom godtar jo ingenting!!!!

 

noen som har erfaringer med saker som har gått igjennom med netcom totalforsikring?

Endret av snorrekrogs
Lenke til kommentar

Tenk deg veldig godt om før du forteller noe som ikke er sannheten. Forsikringssvindel sees det ikke gjennom fingrene med her i landet. Det skal riktignok mye til for at du blir tatt, det er så - men det du tjener på å risikere å bli tatt er jo kun verdien av en mobiltelefon. Mitt råd er at hvis du først skal gjøre deg til kjeltring så bør det være hvis du kan stikke avgårde med beløper i millionklassen :)

 

Videre bør du jo også tenke på at du i realiteten risikerer straff bare for å være snill med kameraten din. Tross alt er det han som forårsaket at din telefon nå er død, og du har sånn sett et erstatningskrav mot ham. Nekter han å betale så er det selvsagt kjipt, og tapet blir ditt.

 

Forsøker du å anmelde saken så må du jo anmelde kameraten din. Ikke kult det heller. Og hvis netcom ikke betaler ut forsikring på et tilfelle som dette så blir det, som nevnt, du som må bære tapet.

Lenke til kommentar
Tenk deg veldig godt om før du forteller noe som ikke er sannheten. Forsikringssvindel sees det ikke gjennom fingrene med her i landet. Det skal riktignok mye til for at du blir tatt, det er så - men det du tjener på å risikere å bli tatt er jo kun verdien av en mobiltelefon. Mitt råd er at hvis du først skal gjøre deg til kjeltring så bør det være hvis du kan stikke avgårde med beløper i millionklassen :)

 

Videre bør du jo også tenke på at du i realiteten risikerer straff bare for å være snill med kameraten din. Tross alt er det han som forårsaket at din telefon nå er død, og du har sånn sett et erstatningskrav mot ham. Nekter han å betale så er det selvsagt kjipt, og tapet blir ditt.

 

Forsøker du å anmelde saken så må du jo anmelde kameraten din. Ikke kult det heller. Og hvis netcom ikke betaler ut forsikring på et tilfelle som dette så blir det, som nevnt, du som må bære tapet.

 

har vel aldri vært i mine tanker å juge til forsikringsselskapet.. jeg er en voksen mann som ikke tenker sånn, heldigvis!

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg var på klassetur her forleden og sov over fra torsdag til fredag. Jeg la mobilen min i jakken min som er vantett. En kamerat av meg tok telefonen min (for han skulle låne den til i ringe med sa han senere). Han klarte å miste den i et lite vann og telefonen ble ødelagt. har prøvd alt jeg kan gjøre for å få den bra igjen men ingenting har funket.

 

Jeg har netcom forsikring, men dekker de slike ting som dette???

 

 

hentet fra foriskringsvilkår

 

*5. HVILKE SKADER FORSIKRING DEKKER

Forsikringen dekker:

tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt,

 

 

Netcom dekker ikke væskeskade, men det spørs hvordan han mistet telefonen i vanndam.

Hvis kompisen hans snakket i telefonen og en eller annen personen dytter ham og han mister den anser jeg som uforusett ytreårsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...