Gå til innhold

[Løst]hjelp til å bygge ny gaming rig

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg en ny gaming rig så jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg med å finne komponenter til pcen. budsjettet mitt er på 17.000kr å jeg har skjerm,mus og tastatur så det trengs ikke så jeg setter pris på hjelpen.

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=103093

dette er noe som jeg satt opp det er på 12.000kr men dere kan forandre så den kommer opp til 17.000 maks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har kopiert inn feil link...

EDIT: Det hjelper ikke å skrive inn brukernavn og pw, du må gjøre handlekurva "lesbar for alle" og oppdatere den, deretter kopierer du den linken som er under "lesbar for alle".

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville gått for 8gb ram om jeg først skulle brukt 17k på en pc. Nå kan jo også velge å kjøpe 2x HD 4890 i stedet for HD 4870. Eventuelt også blu-ray-leser (og kanskje brenner?)

Jeg vet ikke hvordan lyden i P6T Deluxe V2 er, men om du har et godt headset er det jo kjekt å ha et lydkort som lever opp til kvaliteten.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Kutt 4870x2 og legg til 2 av disse og en slik så bør du bli fornøyd.

Husk at prisen som vises i prisguiden er det absolutte minimum av det du velger ut og at det som oftest vil bli dyrere alt etter butikk og lagerstatus.

Edit: Hvis du skal ha mer ram så kjøper du ytterligere 6gb. 8gb på x58 er ikke lurt.

Med mindre du bedriver tung bilde/videoredigering så vil du dog ikke ha bruk for 12gb.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
Kutt 4870x2 og legg til 2 av disse og en slik så bør du bli fornøyd.

Husk at prisen som vises i prisguiden er det absolutte minimum av det du velger ut og at det som oftest vil bli dyrere alt etter butikk og lagerstatus.

Og frakt kommer jo i tillegg, så om du bestiller fra flere forskjellige nettbutikker kan det fort gå med noen hundrelapper på frakt.

Lenke til kommentar

Det greieste er egentlig å kjøpe alle kompoentene man treger fra en go samme nettbutikk. Selv om noen av komponentene er litt dyrere enn hos andre nettbutikker sparer du noen hundrelapper i frakt. Ved feil på en eller flere av komponentene trenger du kun å forholde deg til en nettbutikk ved klager. Mange fordeler ved å gjøre det slik. Man får sannsynligvis også alle varene i en forsendelse, så man slipper å hente en og en vare på posten. Er bare å hente hele sulamitten samtidig. :)

Lenke til kommentar
Det greieste er egentlig å kjøpe alle kompoentene man treger fra en go samme nettbutikk. Selv om noen av komponentene er litt dyrere enn hos andre nettbutikker sparer du noen hundrelapper i frakt. Ved feil på en eller flere av komponentene trenger du kun å forholde deg til en nettbutikk ved klager. Mange fordeler ved å gjøre det slik. Man får sannsynligvis også alle varene i en forsendelse, så man slipper å hente en og en vare på posten. Er bare å hente hele sulamitten samtidig. :)

Problemet som av og til dukker opp er å finne en nettbutikk som har alle varene på lager...

Lenke til kommentar

Det går fint, men for noen hundrelapper mer får du Corsair HX 1000W som er noe av det beste. Mener å huske at det var litt blandede følelser rundt den 850Watteren til Corsair.

HX 1000W er noe lengre enn vanlig, men det skal gå fint.

Edit: I teorien kan du sikkert drive alt med 650W, men personlig liker jeg å ha litt for mye og av god kvalitet i denne forbindelse.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

en ting følger det med sånn crossfire greie eller må jeg kjøpe det utenom?

Det går fint, men for noen hundrelapper mer får du Corsair HX 1000W som er noe av det beste. Mener å huske at det var litt blandede følelser rundt den 850Watteren til Corsair.

HX 1000W er noe lengre enn vanlig, men det skal gå fint.

Edit: I teorien kan du sikkert drive alt med 650W, men personlig liker jeg å ha litt for mye og av god kvalitet i denne forbindelse.

så jeg burde heller kjøpe 1000watt?

Lenke til kommentar

Det er alltid greit å ha muligheten til å oppgradere deler av hw etterhvert som tiden går og nye komponenter kommer på markedet. Strømforsyningen varer nok lenge før du må bytte den ut, så man kan like godt legge litt penger i den med en gang.

Jeg er ganske sikker på at det følger med cf-bru eller hva man nå kaller det.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
forresten hvilket os burde jeg kjøpe?

Det kommer jo litt an på hva du er vant med eller liker best.

Jeg ville valgt XP, men siden 7 er rett rundt hjørnet er det kanskje lurest å vente på det. Jeg har Vista, og det funker helt greit, men jeg liker XP bedre.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
forresten hvilket os burde jeg kjøpe?

Det kommer jo litt an på hva du er vant med eller liker best.

Jeg ville valgt XP, men siden 7 er rett rundt hjørnet er det kanskje lurest å vente på det. Jeg har Vista, og det funker helt greit, men jeg liker XP bedre.

det går ann å kjøpe vista å få sånn oppgraderings tilbud til win7 men da må jeg kjøpe OEM-.-

har hatt vista i 1 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...