Gå til innhold

Sjikaneres over telefon; trenger råd

Groove

Anbefalte innlegg

Jeg kom til slutt frem til at dette var det best egnede stedet å legge denne posten. Jeg lager tråden fordi jeg genuint begynner å miste besinnelsen, og fordi det er en god mulighet for at andre har vært i, eller kommer til å havne i, samme situasjon igjen.

Så, her er historien: Møter en jente på jobb, jeg er tilbakeholden/ganske uinteressert, men har ikke stort annet å finne på i ferien. Jeg gjør det absolutt klart for henne at jeg er tilfreds med å være alene, og at jeg ikke ønsker et forhold med henne på noen måte. Hun sier seg helt enig, og jeg har fortsatt en melding på min telefon der hun uttrykker ønske om noe "useriøst". Jeg regner ikke med at denne tråden vil utvikle seg til en diskusjon om min karakter, men kan likevel skyte inn at jeg aldri har gjort noe slikt før. Men, jeg har vært alene en god stund. Det viser seg fort at hun er dum, enkel, kjedelig og gir meg en veldig ekkel følelse. Hun viser seg også å være enormt kontrollerende, og forsøker å få et grep om meg. Så, jeg forsøker å komme meg unna. En tur til Hellas i to uker gir meg pusterom, og jeg tenker at dette kommer til å roe henne ned. Hun har nå allerede begynt å sende meg mange, mange meldinger om dagen, der hun alternerer mellom å "elske meg" og "hate meg", gjerne med minutters mellomrom. For det aller, aller meste, svarer jeg ikke på meldingene i det hele tatt. Jeg er ikke interessert i henne, hva hun har å si, hvilke problemer hun har, eller noe annet som har med hennes liv å gjøre. "Spill" av den typen er ikke for meg. De meldingene jeg har sendt, har vært klare beskjeder om at hun skal kutte all kontakt med meg.

Nå, ukevis etter, har hun begynt å gi meg ett og ett anrop (hun glemte omsider å ha på skjult nummer, og avslørte seg), som del av et eller annet sinnsykt plott for å bryte meg ned. Jeg har mottatt MMS av henne med tårer rennende nedover ansiktet, og bekymringene mine begynner å ta av. Politiet har jeg liten lyst til å være i kontakt med, og det beste jeg har fått til, er å sperre nummeret mitt for innkommende meldinger fra henne spesifikt. Hun får da en beskjed om at jeg ikke mottar hennes meldinger. Dette gjorde jeg nettopp, så jeg forventer at telefonene opptar i intensivitet.

Hun er definitivt gal. Jeg bor heldigvis i en annen by, langt unna, og hun vet ikke hvordan hun kan finne meg. Som sagt, dum.

Dersom sjikanen - ja, det jeg velger å kalle det - fortsetter, vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. Jeg aner ikke hva politiet kan gjøre, så all informasjon om dette mottas med takk.

Jeg frykter at hun kommer til å gjøre noe med seg selv, da jeg som gutt uansett og garantert kommer til å oppfattes som "den onde" part i denne saken. Jeg er også redd hun kommer til å finne ut hvor mine foreldre bor. I så fall ringer jeg politiet på et blunk, da hun ser ut til å være øyeblikk fra å tippe over kanten, kutte av min mors ansikt og sy det på sitt eget for å komme nærere meg.

Alle tips mottas med enorm takk. Bruk for øvrig tråden til hva dere måtte ønske, humor på min bekostning inkludert. Jeg vil bare at dette skal ta slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er svært redd det kun ville gjort alt verre. Jeg må nå finne meg en ny arbeidsplass i sommerene nå, og dersom det går så langt at jeg må innvolvere politi bare for å få fred, har det i alle fall gått for langt. Kanskje er et brev fra politistasjonen det eneste som kan gjøre et virkelig inntrykk. Dette har pågått daglig så lenge nå, at det går ut over mitt generelle velvære. Jeg har vært snill, sint, slem, og ingenting når gjennom. Dersom jeg skal gi beskjed om at jeg tar kontakt med politiet, må jeg være klar til å gjennomføre det.

Lenke til kommentar

Husker jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Kom i skade for å gi bort nummeret mitt til en jente jeg møtte på en buss, noe som resulterte i at hun sendte meg 5-10 meldinger per dag og flerfoldige telefoner i flere uker etterpå. Hun ble stadig frekkere og dristigere. Hun bodde også noen timer unna (heldigvis).

Løsningen min var enkel og faktisk ganske artig. Jeg satte enkelt og greit hardt mot hardt, så jeg og en 10-20 venner drev intensiv telefonterror i noen dager. Etter det hørte jeg aldri noe fra henne.

Endret av Sopass
Lenke til kommentar
Da kan man jo like godt legge ut nummeret hennes på 4chan. :p

Det jeg tenker når én kort ringesalve fra telefonen min vekker meg klokken åtte på morgenen. Jeg er student, jeg skal ikke opp så tidlig. Men, jeg er redd det ville bite meg i ettertid.

Husker jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Kom i skade for å gi bort nummeret mitt til en jente jeg møtte på en buss, noe som resulterte i at hun sendte meg 5-10 meldinger per dag og flerfoldige telefoner i flere uker etterpå. Hun ble stadig frekkere og dristigere. Hun bodde også noen timer unna (heldigvis).

Løsningen min var enkel og faktisk ganske artig. Jeg satte enkelt og greit hardt mot hardt, så jeg og en 10-20 venner drev intensiv telefonterror i noen dager. Etter det hørte jeg aldri noe fra henne.

Dette, på den annen side, liker jeg. Nytt nummer er i alle fall et enormt pes. Ingen meldinger så langt i dag, etter at telenor blokkerte for innkommende meldinger. Hun får ellers notis om at jeg ikke mottar meldingen, som bør fortelle henne at jeg virkelig ikke leker uinteressert.

Lenke til kommentar
Hadde seriøst tatt deg for å være eksen til ho gale kjerringa som har lurka rundt her en stund nå vis du ikke hadde posta dette i dag.

Sorry jeg ikke er til noe hjelp, måtte bare si det.

Jeg vet jeg ikke er den eneste som har opplevd lignende. Har aldri forstått det, men anerkjenner at visse mennesker får utrolige "hang-ups", og mister evnen til å tenke på noe annet enn ett bestemt menneske. De er forstyrrede. Folk flest vet å tolke signaler, og gå derfra. Andre forstår ikke hvor landet ligger om de blir utsatt for fysisk vold. Det er merkelig mange slike folk rundt om kring, også.

Jeg kommer til å trives i sølibat en stund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...