kenny28 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Vi skal på ferie til Kypros(paphos) og i og med at min nokia n82 har innebygget gps så tenkte jeg å bruke denne for første gang Er ganske grønn på dette området. Noen som har en lett forklaring på hvordan jeg går frem ? Er det mulig å legge inn på telefonen noe på forhånd sånn at mobilen slipper å bruke nettet/penger på å navigere på Kypros ? Har letet endel her inne på Diskusjon.no men finner ingen svar på det jeg lurer på, setter derfor pris på alle svar jeg får Lenke til kommentar
Looke Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Tror du kan gå på nokia.com og finne deg fram til kart for europa på nokia n82, men navigering på nokia koster penger for en lisens Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Finnes det andre muligheter ? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Slik bruker du Nokia Maps best mulig: Gå inn på denne siden og last ned Nokia Map Loader og installer på din pc: http://europe.nokia.com/explore-services/m...maps/map-loader Koble til din N82 med USB-kabel og velg Dataoverføring når valg kommer opp. Start Nokia Map Loader, velg land du vil ha inn og begynn å laste ned. Dermed har du fulle kart over de landene du velger, lagret på minnekortet. Hvis du ikke skal bruke telefonen til bilnavigasjon, men bare slå den på av og til og sjekke hvor du er, søke opp adresser og slikt så trenger du ikke gjøre noe mer. Hvis du skal bruke den til navigasjon i en leiebil eller lignende så kjøper du navigasjon for enten 1 uke, 1 måned eller lignende. Koster omtrent ikke noe og fungerer overraskende bra, tatt i betraktning at du faktisk har alt innebygget i en mobiltelefon :-) Lykke til. Endret 22. august 2009 av zannas Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Takk for svar. Skal ikke brukes som bilnavigasjon, kun for å finne ut hvor man er i leia Men bruker ikke telefonen nettet for å finne ut hvor man er ? Takk for svar. Skal ikke brukes som bilnavigasjon, kun for å finne ut hvor man er i leia Men bruker ikke telefonen nettet for å finne ut hvor man er ? Lenke til kommentar
Looke Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 nei. nokiaen har en innebygd gps Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Takk for svar. Skal ikke brukes som bilnavigasjon, kun for å finne ut hvor man er i leia Men bruker ikke telefonen nettet for å finne ut hvor man er ? Takk for svar. Skal ikke brukes som bilnavigasjon, kun for å finne ut hvor man er i leia Men bruker ikke telefonen nettet for å finne ut hvor man er ? Du tenker på A-GPS som er innebygd i Nokia N82. Det vil si at ved oppstart så henter den data fra mobilmastene rundt seg, dette sjekkes opp mot en database og dermed kan telefonen grovt finne ut hvor den er i verden, og dermed har du mye kjappere posisjon enn om den ikke hadde hatt A-GPS innebygd. Dette skal du overhodet ikke være redd for. Ved oppstart blir det kun overført så lite som 2-6 kb kb med data, og dermed er det kun snakk om kostnader på noen få øre. Og tro meg.... det har du råd til både i Norge og i utlandet :-) Så begynn uansett med det jeg skrev i forrige post du så er du igang :-) Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Er det mulig å bruke gps'en uten at det koster penger ? Betyr ikke noe at den blir tregere for min del. Noen som har oppskrift på dette i såfall ? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Er det mulig å bruke gps'en uten at det koster penger ? Betyr ikke noe at den blir tregere for min del. Noen som har oppskrift på dette i såfall ? Jada, det er bare å deaktivere A-GPS det... Meny - Verktøy - Innstillinger - Generell - Lokalisering - Lokaliseringsmetoder - Fjern hake på Assistert GPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå