Gå til innhold

Død pixel i søker - bør jeg bytte kameraet?

Anbefalte innlegg

Min far ble frastjålet sitt Canon i byen av rumenske tiggere (ja, det ble oppdaget, men de svina løper fort!). Kamera i baklomma er aldri lurt, særlig ikke med sånne folk i nærheten... Så det ble nytt kamera med svært gode testresultater. Jeg har kjøpt et Fuji F200EXR for ham. Men det har altså en død, gul pixel i nederste venstre hjørne. Det er ganske tydelig når man ser på mørkere ting i søkeren. Ville dere byttet det? Jeg har returrett, men vet bare ikke om jeg gidder. Spørsmålet er hvor irriterende det vil være i bruk...

Og hvor vanlig er egentlig dette? Jeg har ikke sett det før på noen av mine 3-4 digitalkameraer.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke synes på bildene du tar er jo kameraet i orden. Når du ser i søkeren, mener du det lille hullet over skjermen? Pleier ikke å være en skjerm der med pixler (dog jeg har hatt det selv på et større fujifilm digitaltkamera (nesten speilrefleks)) men bare lar deg se ut direkte.

Hvorfor ikke bruke LCD'n på baksiden av kameraet?

Lenke til kommentar

Nei, med søkeren mener jeg den eneste søkeren dette kameraet har, altså skjermen på baksiden. Men jeg ringte PS.no tidligere i dag, for jeg skal til Arendal på torsdag likevel. De hadde heller aldri hørt om et kamera med en død piksel i skjermen, men de la klart et nytt kamera til meg, så skulle jeg bare komme innom. God service! Jeg trodde det var masse papirmølle og pes, det var derfor jeg vurderte å la være!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...