v3g4rd Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hei. Jeg vet ikke helt om dette er rette plassen å spørre om dette, men jeg prøver allikevel Jeg har nettopp skaffet meg et EDGE-modem, og tenkte å bruke det i serveren min slik at jeg kan få Nagios til å sende meg meldinger. Før jeg knytter det opp mot Nagios, tenkte jeg at jeg skulle bruke minicom for å kommunisere med modemet direkte for å sjekke at det faktisk fungerer - og det er her jeg møter på problemer. Det første jeg gjør, er å sette inn modemet, og ser fra dmesg at det opprettes en device kalt /dev/ttyACM0. Jeg starter deretter minicom, og får følgende output: Welcome to minicom 2.1 OPTIONS: History Buffer, F-key Macros, Search History Buffer, I18n Compiled on Sep 18 2004, 16:54:29. Press CTRL-A Z for help on special keys +CREG: 0 OK AT S7=45S0=0 L1V1 X4 &c1E1 Q0 +CME ERROR: 11 Det neste jeg da gjør, er å sende AT og AT+CPIN="xxxx" for å logge på nettet. AT OK AT+CPIN? +CPIN: SIM PIN OK AT+CPIN="XXXX" OK AT+CPIN? +CPIN: READY OK Det som er problemet nå, er at hver gang jeg skriver "AT+CREG?" for å sjekke om jeg er koblet opp mot sentralen, så får jeg bare "+CREG: 1,3" tilbake - som (hvis jeg ikke tar feil) betyr at jeg ikke er koblet opp. Jeg har derimot signal, for hvis jeg skriver "AT+CSQ", så får jeg tilbake "6,99" Hvis jeg prøver å ringe ut med modemet, får jeg bare beskjed om "NO CARRIER" - så noe er tydeligvis feil. Er det noen som kan hjelpe meg? edit: Fra kommandoen AT+COPS får jeg også bekreftet at jeg får kommunisert med sentralen. AT+COPS? +COPS: 0,0,"N Telenor" OK Endret 22. august 2009 av v3g4rd Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 +CREG: 0,3 or +CREG: 1,3 Mobile has found some networks but it is not allowed to register on any of them, no roaming was allowed. http://www.roundsolutions.com/techdocs/gsm...er_Guide_r3.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå