tombos1 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Heisan. Noen som kan hjelpe litt? Jeg har i dag en relativ gammel pc, som jeg har oppgradert noe; 4850 skjermkort og 650 w strømforsyning. Nå skal hovedkort og prosessor byttes. Har ikke tenkt å bruke en formue på dette, men har heller ikke satt noen begrensning i budsjett. Bruker pc'n til ganske mye spilling; BF2, CoD4. Ellers blir pc'n brukt til kontoroppgaver og surfing. Mitt hovedkort i dag; MSI-7125 Min prosessor i dag; AMD 3200+ Noen som har forslag til hovedkort, prosessor og ram til mitt bruk? Setter pris på alle tips og råd. Takker Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Denne tror jeg ville fungert veldig bra for deg Har du muligheten til å oppgradere ved en senere anledning uten å måtte tenke på alt for mye. Endret 22. august 2009 av Gsx1000r Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Denne tror jeg ville fungert veldig bra for deg Har du muligheten til å oppgradere ved en senere anledning uten å måtte tenke på alt for mye. Takk for tips. Synes muligens det var litt mye peng, men absolutt innenfor det som er akseptabelt. Fant denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=462207 Et dette også et godt alternativ, med tanke på hva jeg bruker pc'n til? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Med mindre du ikke skal oppgradere skjermkorte er det der et bra valg for deg ja. Har nesten det samme selv. Bare jeg har Q6600 som har samma hastighet som denne du linket til. (Clocket da) Jeg har og HD 4850 og det er det som er flaskehalsen i PCen min nå. Endret 22. august 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Med mindre du ikke skal oppgradere skjermkorte er det der et bra valg for deg ja. Har nesten det samme selv. Bare jeg har Q6600 som har samma hastighet som denne du linket til. (Clocket da)Jeg har og HD 4850 og det er det som er flaskehalsen i PCen min nå. Takk Svartasmeden. Vil du si at mitt forslag vil være bedre enn det som er linket til over? Dette med tanke på skjermkortet mitt. Takk igjen. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ja, altså det er vist du ikke skal oppgradere skjermkort. For i7 blir litt vell overkill vist du har tenkt og beholde 4850 korte ditt. Vist ikke kan du jo og kjøpe et ekstra og kjøre i crossfire. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Morn igjen. Vanskelig dette her. Hva med denne pakken - vil dette være et bedre valg, eller skal jeg holde meg til en av de over? Trenger sårt hjelp for å finne frem til et godt valg av produkter. Har tenkt over saken og budsjettet ligger vel på ca kr 3-3500,-. Pakke: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...8F-A7F0A88F3E5F Endret 23. august 2009 av tombos1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Grei den der og, men merk at hovedkorte har 4 ram slots, og det vil bli bedre vist du kjøper 2 i stede for 3. Denne pakken med 3 brikker er ment for de nye hovedkorta som har 6 ram slots. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Siste pakken din er helt grei den, ekstra ytelse for enkelttråd programmer grunnet mer cache (Dobbelt så mye per kjernepar enn Q9400'n og cache teller en del i spill) Men jeg ville ha valgt en med DDR2 og spart noen lapper der og sluppet unna DDR3 uttørkingen som pågår etter Elpida Hyper "skandalen". Quad er kjekt men da må du velge Q9550 som minimum for å få samme singeltråd ytelsen, dessverre er det fortsatt skaleringsproblemer med spill og de liker cache. Hadde de fortsatt hatt Q9450 for salg så hadde det vært toppers. Quad er dog fremtiden og flertråds bruk vil bare komme mer og mer til ett visst punkt, men da har du i tillegg muligheten til å multitaske, altså gjøre litt mer på en gang. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Siste pakken din er helt grei den, ekstra ytelse for enkelttråd programmer grunnet mer cache (Dobbelt så mye per kjernepar enn Q9400'n og cache teller en del i spill)Men jeg ville ha valgt en med DDR2 og spart noen lapper der og sluppet unna DDR3 uttørkingen som pågår etter Elpida Hyper "skandalen". Quad er kjekt men da må du velge Q9550 som minimum for å få samme singeltråd ytelsen, dessverre er det fortsatt skaleringsproblemer med spill og de liker cache. Hadde de fortsatt hatt Q9450 for salg så hadde det vært toppers. Quad er dog fremtiden og flertråds bruk vil bare komme mer og mer til ett visst punkt, men da har du i tillegg muligheten til å multitaske, altså gjøre litt mer på en gang. Tusen takk for god info. Da tenker jeg går for E8400 prosessor, men har du/dere forslag til et godt DDR2 hovedkort og ram? Igjen; takker... Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Siste pakken din er helt grei den, ekstra ytelse for enkelttråd programmer grunnet mer cache (Dobbelt så mye per kjernepar enn Q9400'n og cache teller en del i spill)Men jeg ville ha valgt en med DDR2 og spart noen lapper der og sluppet unna DDR3 uttørkingen som pågår etter Elpida Hyper "skandalen". Quad er kjekt men da må du velge Q9550 som minimum for å få samme singeltråd ytelsen, dessverre er det fortsatt skaleringsproblemer med spill og de liker cache. Hadde de fortsatt hatt Q9450 for salg så hadde det vært toppers. Quad er dog fremtiden og flertråds bruk vil bare komme mer og mer til ett visst punkt, men da har du i tillegg muligheten til å multitaske, altså gjøre litt mer på en gang. Tusen takk for god info. Da tenker jeg går for E8400 prosessor, men har du/dere forslag til et godt DDR2 hovedkort og ram? Igjen; takker... Noen som har tips/forslag til hovedkort og ram? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Det du kan gjøre er at du kjøper deg et Hovedkort med støtte for Crossfire, så vist du føler at du trenger litt bedre ytelse i spill så kan du kjøpe et ekstra 4850 skjermkort. Siden det ikke koster så all verden. HER har du et veldig bra hovedkort. Får klokket bra CPUen din og, vist du har behov for det da. DENNE rammen har jeg og er fornøyd med den. Vet ikke ossen de funker med overklokking da, siden jeg ikke har overklokket så mye. Anbefaler deg og kjøpe en ny CPU kjøler, siden de som følger med ikke er så veldig gode. E8400 kan du lett overklokke til nesten 4GHz med luft kjøling har jeg hørt. Endret 24. august 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Det du kan gjøre er at du kjøper deg et Hovedkort med støtte for Crossfire, så vist du føler at du trenger litt bedre ytelse i spill så kan du kjøpe et ekstra 4850 skjermkort. Siden det ikke koster så all verden. HER har du et veldig bra hovedkort. Får klokket bra CPUen din og, vist du har behov for det da. DENNE rammen har jeg og er fornøyd med den. Vet ikke ossen de funker med overklokking da, siden jeg ikke har overklokket så mye. Anbefaler deg og kjøpe en ny CPU kjøler, siden de som følger med ikke er så veldig gode. E8400 kan du lett overklokke til nesten 4GHz med luft kjøling har jeg hørt. Morn igjen. Har du/dere tips til cpu kjøler, som jeg klarer å montere selv? Det blir nok skjermkortet du har anbefalt, men tenkte jeg skulle gå for en raskere ram (tror jeg)... Fint med eksperter Endret 28. august 2009 av tombos1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det du kan gjøre er at du kjøper deg et Hovedkort med støtte for Crossfire, så vist du føler at du trenger litt bedre ytelse i spill så kan du kjøpe et ekstra 4850 skjermkort. Siden det ikke koster så all verden. HER har du et veldig bra hovedkort. Får klokket bra CPUen din og, vist du har behov for det da. DENNE rammen har jeg og er fornøyd med den. Vet ikke ossen de funker med overklokking da, siden jeg ikke har overklokket så mye. Anbefaler deg og kjøpe en ny CPU kjøler, siden de som følger med ikke er så veldig gode. E8400 kan du lett overklokke til nesten 4GHz med luft kjøling har jeg hørt. Morn igjen. Har du/dere tips til cpu kjøler, som jeg klarer å montere selv? Det blir nok skjermkortet du har anbefalt, men tenkte jeg skulle gå for en raskere ram (tror jeg)... Fint med eksperter Jeg postet vist feil ram. Er 8500 RAM jeg har og ikke 6400. Ang. kjølere så har jeg lite erfaring med det, siden jeg har hatt kun den jeg har nå. DENNE fikk gode kritikker på testen hos Hardware.no, så denne er vell fin om du er villig i og betale så mye. Ellers er det mange andre tester og slikt som ligger på hardware.no du kan sjekke ut. Jeg har DENNE og er igrunn fornøyd med den. Har en Q6600 som er klokket til 3GHZ og temperaturen ligger på ca 30 idle og 40+ under spilling. Noe som er en fint temp for min del. Men denne var ganske ekkel og montere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Kjøler messig, spar deg selv en masse bannskap og problemer og spander på deg en kjøler som har bakplate slik som Noctua. Push Pin blir bare problemer og kommer løs etter en stund og sliter på clipsene i rekordfart. Bakplate og fjærbelastede skruer er fremtiden for kjølere. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Meg igjen...ikke lett dette her. Nærmer meg en beslutning nå. Noen kommentarer til følgende oppgraderingspakke; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...8F-A7F0A88F3E5F ? Takk for all god hjelp. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Jada... Prøver igjen med et nytt oppsett http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...8F-A7F0A88F3E5F Hvordan er dette? Gikk litt ned på hovedkortet, men tror jeg gikk opp når det gjelder prosessoren. Vil dette være en god løsning? Tusen på tusen... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ser bra ut det oppsettet der. Så lenge du ikke driver med mye overklokking er det egentlig samma hvilket hovedkort du kjøper. Bare ikke det billigste. Da P4 va "inn" kjøpte jeg et av de billigste hovedkorta og det holdt i massevis. Men det hovedkorte du har der er bra det og. Tror det skal takle bra og overklokke litt. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Da er varene bestilt. Prosessor; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91143 H-kort; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109927 Ram; http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=103621 Håper dette skal få fart på sakene... Tusen takk for all god hjelp, og gode råd. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Du vil nokk merke STOR forskjell fra det du har / hadde hvertfall. ^^, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå