Misoxeny Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 En fyr som drev og sa han kunne hacke hotmail kontoer. Fikk meg til å begynne å lure på om det er mulig å bli hacket hvis "hackeren" kun vet emailen din? Glemt passord krever jo både zip code og svar på hemmelig spørsmål. Bør jeg være bekymret? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Om noen absolutt må/vil inn på hotmail kontoen din.. så kommer de inn.. men det er ikke lett.. Så de fleste som blir hacket, har etterlatt seg passord og brukernavn ett eller annet sted.. dvs de har logget seg inn via en pc som har hatt keylogger.. evt at vedkommende har blitt lurt til å gi fra seg sitt passord via en falsk mail fra hotmail.. Og søker du rundt etter slike programmer som kan hacke hotmail kontoer.. he he så ender du nesten garantert med å bli lurt selv.. disse såkalte hacker programmene, lurer deg for passordet ditt.. så hackeren hacker "hobbyhackeren".. *Men et lite tips.. ikke bruk personlige passord.. dvs navn på kjæledyr, navne på kjærsten din, bilen din etc.. det blir for lett for hackeren.. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Ja, noen vil absolutt inn på hotmail kontoen min. Hvorfor er det da garantert at de kommer inn? Har garantert ingen keyloggere, passordet er ikke 123456 eller lignende, og hemmelig spørsmål/svar kan neppe gjettes av en totalt fremmed. Har ikke lagt igjen passord noen steder heller, og har null interesse av å prøve å hacke noens hotmail. Vil bare være sikker på at ingen kan hacke min hotmail uten å keylogge meg/gjette til seg hemmelig svar eller lignende? Endret 22. august 2009 av DoffenPHP Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Brute force kan benyttes for å angripe ethvert sted som har statisk passord (som Hotmail). Hvordan kan du være 100% sikker på at du ikke har en eller annen passordtyv (trojaner etc) på PCen din? Og det har skjedd en rekke ganger (og vil skje igjen) at innbrudd på en av Microsofts hotmailservere har medført at brukerkonti/passord har kommet på avveie. Regel nr 1, 2 og 3: Lengst passord, blanding av store/små bokstaver + tegn, passord er ikke et ord, samt bytte passord ofte. Alt dette vil gjøre det vanskligere å "hacke" hotmailkontoen din. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Ville nå tro at Hotmail greier å beskytte seg mot et slikt angrep? Og du kan jo ikke gjette feil passord mer enn x antall ganger før du blir sperra i en hvis periode. Er 100% sikker fordi jeg nettopp har reformatert og deretter byttet hotmail passord. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hotmail vil nok greie å motstå et bruteforce angrep.. hmm tror faktisk ikke det finnes noen brute force programmer som fungerer mot hotmail, gmail etc.. Men det finnes uttalige smarte løsninger likevell Hvordan kan du være så sikker på at det ikke ligger en keylogger på pc`n din? Har testet flere typer av keyloggere.. de fleste blir oppdaget av min antivirus (Avast).. men det er unntak.. og det er i grunn svært enkelt å lure noen til å instalere en keylogger.. (dessverre). Følg reglene som PerB skriver, så er du relativt trygg Velg et relativ langt passord, med tegn, (tall) og relativt enkelt for deg å husk Man kan aldri bli altfor god til å dette med passord og bytt passord ofte,, (om du er paranoid) he he Endret 22. august 2009 av okasin Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Som sagt, har nettopp reformatert og deretter byttet passord. Har ingen keylogger nå. Så jeg kan være trygg på at vedkommende ikke kan hacke meg ved å kun vite emailen min? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Etter det jeg vet, er det ingen muligheter for å logge inn på en konto uten å vite passordet. Skru også av auto-complete eller andre funksjoner som lagrer passord på datamaskinen din, de er sikkerhetshull i seg selv. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ville nå tro at Hotmail greier å beskytte seg mot et slikt angrep? Og du kan jo ikke gjette feil passord mer enn x antall ganger før du blir sperra i en hvis periode. Er 100% sikker fordi jeg nettopp har reformatert og deretter byttet hotmail passord. Hva hvis "hackeren" har et botnet tilgjengelig, og dermed kan bruke 100-100 000 forskjellige maskiner til å angripe kontoen din på samme tid? Det er mulig at MS da vil sperre hele kontoen, men å sperre enkeltmaskiner ved å sperre IP-adresse funker dårlig mot "skikkelige" hackere. Mvh Håkon Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hva hvis "hackeren" har et botnet tilgjengelig, og dermed kan bruke 100-100 000 forskjellige maskiner til å angripe kontoen din på samme tid? Det er mulig at MS da vil sperre hele kontoen, men å sperre enkeltmaskiner ved å sperre IP-adresse funker dårlig mot "skikkelige" hackere. Mvh Håkon Nå vet jeg ikke helt hvordan Hotmail sin sperre fungerer, men det kan jo tenkes at de har en sperre på x antall forsøk per konto, istedenfor på IP. Så en konto som får flere enn x forsøk på y minutter vil bli sperret, uansett hvilken IP du prøver fra. Men ellers skal det være en veldig interessant konto for at noen skal gidde å bruke et helt botnett bare på å hacke denne kontoen. Endret 22. august 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Som du sikkert ser i posten min som du qoutet, så sa jeg nettopp det at de muligens sperret kontoen helt. Ellers skal det selvfølgelig mye til før noen med et botnet tilgjengelig gidder å bry seg om mailkontoen til TS, men poenget var vel heller at IP-sperre langt ifra er noen stor hindring for riktig dyktige hackere. Lenke til kommentar
FrkDektektiv Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Jeg kjenner en del folk som kaller seg hackere, men ingen av dem klarer å få tak i et passord til en hotmail (uten bruk av keylogger, gjette passord/kontrollspørsmål eller andre såkalte "enkle" metoder). Kan ikke være mange i verden som klarer det? Noen som har noen (nylige) faktiske erfaringer om at det går an? Tror ikke du trenger å være bekymret Doffen, for tror de fleste som tilbyr å finne passord til hotmail kun er ute etter å lure deg... Eller tar jeg feil? Endret 14. oktober 2009 av FrkDektektiv Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 De fleste som tror de kan "hacke" hotmail-kontoer tar bare "glemt passord" og gjetter det hemmlige spørsmålet ditt. ingenting og bekymre seg for. Selv har jeg et "passord" på mitt hemmelig spørsmål der jeg er registrert. Lenke til kommentar
FrkDektektiv Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, som jeg trodde. Finnes tilnærmet ingen "ordentlige" hackere... Men leste just en artikken om at tusenvis av hotmail-passord var på avveie. Hvordan har dette skjedd? Kan umulig bare ha gjettet seg til hemmelige spørsmål... Personlig har jeg en deltilsendte passord ect fra ulike tjenester og annen sensitiv informasjon som ligger på hotmailen min. Er kanskje smart å slette disse? Eller er risikoen så mini-minimal at det ikke er nødvendig? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Det er noe som heter at et datasystem aldri kan være 100% sikkert, og det gjelder naturligvis også Hotmail, eller Windows Live som det kanskje heter nå. Men om du tar de vanlige forholdsreglene, altså et sikkert passord og et kryptisk glemt passord-svar i stedet for det alle som kjenner deg kan svare på, samt å ikke logge på andre maskiner enn dine egne og holde noenlunde styr på din egen maskin, så er du rimelig godt sikret. Sjansene for at noen klarer å leke ninja gjennom systemene til Microsoft er ikke så veldig store, og isåfall er det flere millioner kontoer som er mer interessante enn din - med mindre du tilfeldigvis er kongelig, sitter i regjering eller eier et multinasjonalt selskap. Konklusjon: slapp av. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Lastet ned noen "hacking tutorials" en gang, og ved hjelp av et av de tutorialsene "hacket" jeg en hotmail bruker. På den måten jeg gjorde det måtte man være på samme nett. Men overaskende lett egentlig Endret 19. oktober 2009 av Nopros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå