Gå til innhold

Reciver til YH631 surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe meg en YH631 surroundpakke ( http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21 ). Har fått brukendes omtale i Hjemmekino og på avforum, og har en fantastisk finish til prisen.

Det jeg trenger hjelp til er recivere til denne pakken. Tenker å bruke opp til ca. 8000 på dette. Det er viktig at den har nok effekt til å drive yh631 bra, må ha pre-out, 7.1(med mulighet for bi-amp) og endel HDMI inn/ut-ganger(min. 3 inn, 1 ut).

Har sett litt rundt og lurer litt på Pioneer VSX-LX51, Onkyo TX-SR806 eller 707. Desse er alle mulige å få for mellom 7-8K.

Noen kommentarer eller andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurdere å kjøpe meg en YH631 surroundpakke ( http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21 ). Har fått brukendes omtale i Hjemmekino og på avforum, og har en fantastisk finish til prisen.

Det jeg trenger hjelp til er recivere til denne pakken. Tenker å bruke opp til ca. 8000 på dette. Det er viktig at den har nok effekt til å drive yh631 bra, må ha pre-out, 7.1(med mulighet for bi-amp) og endel HDMI inn/ut-ganger(min. 3 inn, 1 ut).

Har sett litt rundt og lurer litt på Pioneer VSX-LX51, Onkyo TX-SR806 eller 707. Desse er alle mulige å få for mellom 7-8K.

Noen kommentarer eller andre anbefalinger?

ka med en onkyo 807 til under 8 lapper? Men vil være rask å bestille, prisen går nok mye opp snart.

Lenke til kommentar

Har lenge irritert meg over at jeg ikke fulgte med når elkjøp hadde superhelg på 807 til 7K. Men dette va en utrolig bra pris på 807. Så ser ut som om jeg går for denne.

Onkyo har vertfall skjønt det hva anngår HDMI kontakter også på "mindre" modeller.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noen av receiverne du vurderer, men vet godt at onkyo sine modeller er veldig strømsterke, ihvertfall modellene fra TX-60* og oppover. Lydogbilde testet VSX-LX51, som kom veldig godt ut i testen. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4147

Her er også en test av TX-806, forgjengeren til 807: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4440

Lenke til kommentar

LX51 var ganske høyt på lista, men hadde en stor svakhet med bare 3 HDMI inn. Og det var vel grunnen til at det ikke ble den.

Gleder meg til å prøve ut 807, og med sine 16kg er dette en kraftkar. Onkyo har vel for vane å være relativt ærlige på watta sine(selv om alle skjønner at den ikke drar 180w på 7 kanaler samtidig :p)

Lenke til kommentar
LX51 var ganske høyt på lista, men hadde en stor svakhet med bare 3 HDMI inn. Og det var vel grunnen til at det ikke ble den.

Gleder meg til å prøve ut 807, og med sine 16kg er dette en kraftkar. Onkyo har vel for vane å være relativt ærlige på watta sine(selv om alle skjønner at den ikke drar 180w på 7 kanaler samtidig :p)

Har nå selv bestilt en 807, siden yamaha 1900 blei så dyr... å 807 va så billig å grei etter det jeg har lest her Onkyo TX-NR807 Review

Ligger nå i skrivende stund på 10k hos soundgarden samme forsterkeren.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Nå hørt noe om forsterkeren? De første e nu på tur å få den i hus nu, blei vest solgt rundt 37 stykker på elkjøp sin 6995 tilbud for noen uker siden, litt flere enn de regnet med...

Enda ikke fått noe om at den er på tur, men kansje det forandrer seg i morra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vil nok også anbefale å prøve med en egen effektforsterker på disse høyttalerne, hvis det virkelig skal sette rommet i bevegelse.

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på reciveren fra datakjeden. Skulle komme på lager i dag. Så får den nok neste uke.

Ser forøvrig at Elkjøp kjører ny kampanje på 807 til 7K nå!

Jeg kommer nok til å kjøpe en effektforsterker om Onkyoen ikke klarer å dra optimalt. Men i første omgang blir de nok å bi-ampe frontene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg venter fortsatt på reciveren fra datakjeden. Skulle komme på lager i dag. Så får den nok neste uke.

Ser forøvrig at Elkjøp kjører ny kampanje på 807 til 7K nå!

Jeg kommer nok til å kjøpe en effektforsterker om Onkyoen ikke klarer å dra optimalt. Men i første omgang blir de nok å bi-ampe frontene.

Ikke fått reciveren fra datakjeden jeg og usikker levering, så kanselerte den å bestilt en på elkjøp. Billigere bedre og jeg er sikker på at den kommer... De kjøre kampanje denne uka fram tel søndag. Samt at den er fra den norske importøren å lettere å få reparert da.

Om du ikke har fått din da? Ellers avbestill å gå for elkjøp TXNR807B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...