_powerade_ Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Hei, Leker meg litt med WebClient Går fint å lese teksten fra siden som vist i boksen nedenfor, men det jeg lurer på er om siden blir lastet ned til maskinen (og i så fall, hvor??), eller om den blir lest "rett fra" nettet?? Try Dim fileReader As New WebClient() fileReader.Headers.Add("user-agent", "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.0.3705;)") Dim data As Stream data = fileReader.OpenRead("http://www.techrepublic.com/") Dim sr As StreamReader sr = New StreamReader(data) Dim currentLine As String currentLine = sr.ReadLine() While Not (currentLine Is Nothing) If Not (currentLine.Trim().Equals("")) Then Console.WriteLine(currentLine) End If currentLine = sr.ReadLine() End While data.Close() Catch ex As HttpListenerException Console.WriteLine("Error accessing site " + ex.Message) Catch ex As Exception Console.WriteLine("Error accessing site " + ex.Message) End Try Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Endret 22. august 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Den blir lest rett fra nettet, ingenting blir lagret andre steder enn i consolen. Den gjør akkurat det du ber om ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå