SuperJan Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Får denne blåskjermen: ***STOP: 0x0000001E (0xC0000005, 0xBECF7B07, 0x00000000, 0x5952439B) KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED Noen som veit hva jeg kan gjøre? Er så f**** irriterende! Skjer aldri når jeg bruker maskina, men når jeg lar den stå over natta, pga av nedlastning, klikker den nesten med en gang virker det som.. Har også på nedlastning når jeg bruker maskina, så tror ikke programmet har no å si... Er det hjelp å legge inn WinXp Pro? Håper virkelig noen kan dette, da blir jeg skikkelig glad!! På forhånd takk, Jan-Sølve SW Lenke til kommentar
DevN Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hva mente du med hjelp å legge inn WinXp pro? Hvilket OS har du nå? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har du vært oppe å sett på når maskina klikker? Spesielt klokkeslett? Program som skal starte midt på natta? Lenke til kommentar
adyton Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 kan være noe med Powermanagement. At pcen prøver å skru av hdder eller skjerm pga maskinen har vært ubemannet en time elns. Kan jo prøve å skru av alt sånn strømsparing i windows og i biosen i hk Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Prøv å test minnet ditt med memtest86. Først kan du prøve å høyrelikke på Min datamaskin-Vel "manage"-Event viewer-System. Så ser du etter en error på det tidspunktet du fikk blåskjermen. Så noterer du deg event ID en, og slår den opp her. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 2 sek på google: Message: STOP: 0x0000001E (parameter, parameter, parameter, parameter) KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED Explanation: This is a Windows 2000 Executive character-mode STOP message. It indicates that a kernel-mode exception was not handled. The second parameter in the parameter list is the memory address at which the unhandled exception occurred. Usually, the exception address pinpoints the driver/function that caused the problem. A common problem is 0x80000003, which means a hard-coded breakpoint or assertion was hit but the system started NODEBUG. User Action: If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible with Windows 2000. For information about the hardware, contact the supplier. If you are installing Windows 2000 for the first time, check the Windows 2000 system requirements, including the amount of RAM and disk space required to load the operating system. Also, check the Hardware Compatibility List to verify that the system can run Windows 2000. If Windows 2000 is loaded and no new hardware has been installed, reboot with recovery options set to create a dump file. If the message continues to appear, select the Last Known Good option when you reboot. If there is no Last Known Good configuration, try using the Emergency Repair Disk. If you do not have an Emergency Repair Disk, contact your technical support group. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Ja, bruker Windows 2000 Pro. Har slått av all PowerManagment i Windows. Skal prøve å virusscanne nå, og prøve memtest86. Nedlastningsprogrammet er hele tiden på, men maskina klikker når jeg ikke "bruker" den. Altså når jeg legger meg. Takk for svar hittil. Tar gjerne imot flere forslag. Jan-Sølve SW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå