Kenneth Solfjeld Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Sigma 10-20mm f/4-5.6@20mm ISO 100 5 sek. f/14 Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg likte dette veldig godt. Lenke til kommentar
voffen Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Dette var et bra bilde. Liker det grønne som rammer inn elven og leder oss videre inn i skogen. Fin lukkertid og dybdeskarphet Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Jeg tror jeg har sett dette før Edit: Dejavo? Endret 22. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 25. august 2009 Rapporter Del Skrevet 25. august 2009 Likte det:snittet,vinkelen,sløret i vannet og fargemetningen. Men,det ser ut som det lider litt av difraksjon bakover i bildet,ikke uvanlig med dette objektivet.Du bør prøve å begrense deg til f/11 når du tar bilder på litt avstand.Mitt tips. Uten det;veldig bra! Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Er det brukt noen form for (grå?)filter her? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. september 2009 Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Fin følelse av bevegelse og sprutende vann - eksponeringen av vannet er spot-on. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Takk for svar! Har ikke brukt filter her, siden det var blitt skumring når jeg tok bildet. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Rapporter Del Skrevet 16. september 2009 Bildet er fint, men får en følelse av at noe er feil her. naturen rundt tilsier at dette er en liten bekk, og så vidt jeg vet, så er det ikke så mye fart i vannet at det vil se slik ut. sånn som vannet ser ut her, så er dette niagara falls. litt kortere lukker tid og kansje mindre større blender. f\8 eller no hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Bildet er fint, men får en følelse av at noe er feil her. naturen rundt tilsier at dette er en liten bekk, og så vidt jeg vet, så er det ikke så mye fart i vannet at det vil se slik ut. sånn som vannet ser ut her, så er dette niagara falls. litt kortere lukker tid og kansje mindre større blender. f\8 eller no hadde gjort seg. Effekten av rennende vann ved lang lukkertid er gjort med hensikt. Kortere lukkertid var derfor ikke ett alternativ, siden dette er effekten jeg ville oppnå. Hva er mindre større blender? f/8 som du foreslår, er faktisk større blender enn hva jeg har brukt her. Endret 16. september 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Rapporter Del Skrevet 16. september 2009 Oki, men da så He he, gikk litt i surr med forholdene med høyere f, mindre åpning osv. mente da å brukte f\8 som er større blender en f\14. har tendens til å rote til forklaringen min. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2009 Det er lov! :!: Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 likte komposisjonen, men syntes det er noen små tekniske finesser som kan rettes på; Først for fremst syntes jeg eksponeringen ikke sitter helt, bilde er bitte litt for mørkt, etter min mening For den andre, så likte jeg ikke fargene helt, de er litt blasse. Man skal derimot være veldig forsiktig med å øke farge metningen for mye også.Tror kanskje du hadde fått litt bedre farger hvis du hadde brukt et polariserings filter=) Uansett, folk har forskjellig smak og jeg bare sier det jeg tror kunne gjort bilde enda bedre=) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Er enig i at bildet er en smule mørkt. Men akkurat det så veldig bra ut på sort hvitt versjonen synes jeg. Jeg har ikke skrudd noe særlig på fargeversjonen. Skal justere litt mere, så får vi se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå