Strasios Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei alle sammen, er litt ny til dette med bytting av hardware på PC'n, men kan jo selvfølgelig litt ' Har nå; - AMD Phenom II X4 940 Black Edition - Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK (Skal Byttes til 1000W eller 1200W PSU!) - ASUS M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3 MotherBoard (MB) - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 (RAM Brikker) - Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM (HDD) - EVGA GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA - ANTEC 1200 Case ---------------------------------------- Kan ikke skrive alt, har litt random utenom også Men som dere ser så har jeg et EVGA GeForce GTX 260 896MB (Dedikert) skjermkort, og tenkte på å bytte det ut med 2 stykk av dette kortet; XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5, i CrossFireX. Spørsmålene mine er da følgene; - Vil min PSU klare ett eller to av disse kortene, hvis ikke, hvor mange watt tengs? - Er mitt MB(Motherboard) kompitabel med GDDR5 Video Minne (Altså ASUS M4A79 Deluxe) - Er det noen som har erfaring med dette kortet, vær så snill å skrive en liten "ReView" om hva du synes om det Beklager hvis dette ble litt rotete, men jeg er ny her så Tusen Takk for all svar Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Spørsmålene mine er da følgene; - Vil min PSU klare ett eller to av disse kortene, hvis ikke, hvor mange watt tengs? - Er mitt MB(Motherboard) kompitabel med GDDR5 Video Minne (Altså ASUS M4A79 Deluxe) - Er det noen som har erfaring med dette kortet, vær så snill å skrive en liten "ReView" om hva du synes om det -Ja -Ja -Nei, men har et 4870x2 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 det kan være psuen din klarer begge kortene. spørs litt om hvor mye amper på 12v railen er. normalt ville jeg nok ha 700w psu minst. hovedkortet ditt er ikke noe problem. bra hovedkort. PS hovedkortet har ingenting med GDDR5 minnet på skjermkortet å gjøre. Lenke til kommentar
Strasios Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 (endret) 'The Ghost -Ja-Ja -Nei, men har et 4870x2 Hehe Ok Tusen Takk for svaret ------------------------------- 'Blazer det kan være psuen din klarer begge kortene. spørs litt om hvor mye amper på 12v railen er. normalt ville jeg nok ha 700w psu minst. hovedkortet ditt er ikke noe problem. bra hovedkort. PS hovedkortet har ingenting med GDDR5 minnet på skjermkortet å gjøre. Ok Da vet jeg det at det har ingen ting med det å gjøre Du sier en 700W PSU og ikke mere, så tror jeg kan holde meg til en 850W (Dropper da 1000W'n ) Vet ikke akkurat hvor my Ampere som går gjennom 12V'n akkurat nå nei Endret 21. august 2009 av Strasios Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 HD 4890 skal være mye bedre enn GTX 260, så det blir i alle fall en forbedring i ytelse. - Vil min PSU klare ett eller to av disse kortene, hvis ikke, hvor mange watt tengs? Din PSU skal klare dette fint. - Er mitt MB(Motherboard) kompitabel med GDDR5 Video Minne (Altså ASUS M4A79 Deluxe) Ja. Er da GDDR5 som er normalen nå til dags. Og et lite tips: På hardware.no er det vanlig å bruke HK som forkortelse for hovedkort/mainboard/motherboard. Lenke til kommentar
Strasios Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 HD 4890 skal være mye bedre enn GTX 260, så det blir i alle fall en forbedring i ytelse. - Vil min PSU klare ett eller to av disse kortene, hvis ikke, hvor mange watt tengs? Din PSU skal klare dette fint. - Er mitt MB(Motherboard) kompitabel med GDDR5 Video Minne (Altså ASUS M4A79 Deluxe) Ja. Er da GDDR5 som er normalen nå til dags. Og et lite tips: På hardware.no er det vanlig å bruke HK som forkortelse for hovedkort/mainboard/motherboard. Ok Takk for tipset og all hjelpen på så kort tid Min PSU skal klare begge kortene fint eller bare et kort ? vært litt fint å vite før jeg kjøper det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå