Gå til innhold

Samsung LE40B655 VS Sony KDL-40W5500

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal snart svi av mesteparten av høstens første utbetaling fra lånekassen og ser etter en 40' tv. Den skal brukes i all hovedsak til xbox, film/serier og pc.

Jeg har sett på modellene Samsung LE40B655 og Sony KDL-40W5500.

Jeg har lest at input-lag er et problem som i større eller mindre grad er et problem på de fleste LCD-tv'er og jeg lurer derfor på om dere har noen erfaringer eller anbefalinger i forhold til dette. Hvor mye merker man dette?

I forlengelse av dette kan det også nevnes at jeg muligens ønsker å koble til et stereoanlegg uten digital inngang. Da vil muligens Sony'en ha en fordel med sin phono-lydutgang. Samsungen har utgang til headphones men vil en slik utgang gi like god lyd? Hva tenker dere rundt denne problemstillingen?

En annen sak jeg har problemer med å finne informasjon om er om tv'ene støtter 1-1 pixelmapping. Tv'en vil bli brukt noe som pc-skjerm (media-pc) og dette kan derfor være relevant.

Ellers så hadde det vært fint hvis dere kan opplyse meg om andre momenter/fordeler/ulemper som kan være verdt å tenke over før jeg tar det store spranget.

På forhåndt takk,

Mvh Ola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...