Wisd0m Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er jo bestandig de andre som er faren på veien, ikke deg selv Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bedre og overleve uten beina enn og dø... Bare ene beinet som er stor sjangse for å miste.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er jo bestandig de andre som er faren på veien, ikke deg selv Det er jo dessverre sant også, i alle fall ofte. Lenke til kommentar
haaker89 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Volvo s40 Grei bil som er ganske billig å forsikre som 18 åring =) skal se litt på den.. takk for tipset Dropp audi, da får du en bil som står mer på verksted en utafor huset ditt. MYE problemer med elektronikken på disse bilene. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Hvilke Audier sikter du til? Alle modeller, både nye og eldre, eller kun innenfor en periode? Endret 21. september 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Tror det med audi problemene er ganske inviduelt. Jeg kjenner to med A6,ene med masse problemer og andre med nesten ingen, mener at begge var ganske samme modell.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Igjen så vil jo lavmotoriserte biler generelt ha mindre problemer enn høymotoriserte. Mye mer krefter i sving, større stempler, mer vippetøy og ofte større ventiler. I tillegg har du jo da mer elektronikk som skal passe på dette. Turboer er jo heller ikke den mest stabile delen i en ladeluftsmotor. En selvaspirerende rekkefirer er det jo generelt lite problemer med. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dropp audi, da får du en bil som står mer på verksted en utafor huset ditt. MYE problemer med elektronikken på disse bilene. Det er jo bare shiitprat. På VW/Audi '97 til '02 har det vært noe feil på A4/A6 og passat med dårlige rele ++. Jeg måtte bytte et på min, men det kostet 130,- samme modeller kan også ha problemer med forstillingen, men de fleste har fått byttet dette og er helt i orden. så mot rustproblemer på mærsje og saab, eller motorproblemer på toyota avensis så er jo ikke dette ille. Audi A2 f.eks. var den mest driftsikre bilen i sin klasse for et par år siden. Audi A3 har alltid ligget langt oppe. Audi A4 og A6 lå langt oppe på svenske eu kontroll listen og "tauelisten". franske biler, opel og volvo lå generelt langt nede. Om du kjøper en Audi Quattro '87 eller senere så har du en bil som varer. gode drivverk, galvanisert og utenom 2,5TDi'en, gode motorer. Ellers haaker, hører gjerne hva man skal kjøpe for å ikke ha noen problemer. :-) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dropp audi, da får du en bil som står mer på verksted en utafor huset ditt. MYE problemer med elektronikken på disse bilene. Ellers haaker, hører gjerne hva man skal kjøpe for å ikke ha noen problemer. :-) Skikkelig BMW med seksermotor! Elsk. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dropp audi, da får du en bil som står mer på verksted en utafor huset ditt. MYE problemer med elektronikken på disse bilene. Ellers haaker, hører gjerne hva man skal kjøpe for å ikke ha noen problemer. :-) Skikkelig BMW med seksermotor! Elsk. Joda, motoren holder den... synd at biler i årsklassen rundt 60000,- ruster en god del og er langt ifra feilfrie. :-) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dropp audi, da får du en bil som står mer på verksted en utafor huset ditt. MYE problemer med elektronikken på disse bilene. Ellers haaker, hører gjerne hva man skal kjøpe for å ikke ha noen problemer. :-) Skikkelig BMW med seksermotor! Elsk. Joda, motoren holder den... synd at biler i årsklassen rundt 60000,- ruster en god del og er langt ifra feilfrie. :-) Ja, skal du ha en strøken E36 nå, må man en del høyere. E30 har jo rukket å bygge seg opp til relativt latterlige priser, mens E46 fortsatt er litt dyr til en førstebil å være. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Mitsubishi Eclipse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18166940 Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Ja, skal du ha en strøken E36 nå, må man en del høyere. E30 har jo rukket å bygge seg opp til relativt latterlige priser, mens E46 fortsatt er litt dyr til en førstebil å være. Forsikringen er vel heller ikke den billigste på disse rekkesekserne. Det er ofte den største utfordringen uten bonus. forsikringen koster 20% av bilens verdi pr år... Jeg betaler nå flere tusen mindre i forsikring på 2 ok motoriserte biler, hus, innbo, reise og personforsikring pr år en jeg betalte for min første bil. Til trådstarter. Om du ev. har fast inntekt ville jeg kanskje vurdert en ny bil også. Kjøp f.eks. en Kia Cee'd 1,6 diesel, så har du en bil med 7 års garanti, billig i drift, trolig hyggelig forsikring og den eneste utgiften du da har utenom de faste er et par servicer på denne tiden. Kanskje en kjedelig bil, men du slipper iallefall masse overaskelser. Gamle biler kan bli dyre, om du ikke er god til å mekke sjøl. og du sparer nok også 30-70% i drivstoffutgifter mot en bmw 6'er. og en 3-400% mot en 5,7liters volvo. :-p Endret 21. september 2009 av tdipower Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Om det er drivstoffutgifter og forsikring han skal gå etter så er det like så greit å kjøpe Ford Fiesta, Mitsubishi Colt e.l. Men nå vil en 18-åring gjerne ha litt andre biler ofte... Bare kapitalkostnaden på en ny bil er stor. Så kommer verditap. Skal si deg at du kan bruke _mye_ bensin før du tar igjen det. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Sjekk hva jeg fant. Billig men bra og stilig Galant: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode..._-486215935.jpg Automat da, og stasjonsvogn men da har du plass til både ekstrahjul, skikkelig anlegg og mye bagasje Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ja, skal du ha en strøken E36 nå, må man en del høyere. E30 har jo rukket å bygge seg opp til relativt latterlige priser, mens E46 fortsatt er litt dyr til en førstebil å være. Sniip. Skal du ha skikkelig motor, må du jo bare ta høyde for forsikringen. På min forrige E36 325i, betalte jeg 12.000kr i året som totalkunde. Dyrt, ja, men herregud så kjekk den bilen var. Nå blir det derimot E36 Coupe, og ikke med mindre motor Lenke til kommentar
Superalex1 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Mitsubishi Eclipse: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18166940 Nydelig bil!! har siklet etter Eclipse lenge Er bare en smule redd for at den er fryktelig mye grise kjørt med.. pluss at jeg er ikke sikker på hvordan den er å kjøre med i Tromsø.. mye dårlig vei, kunne se ut som den var en smule senket? (eller er det bare "body kittet") Lenke til kommentar
Superalex1 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Til trådstarter. Om du ev. har fast inntekt ville jeg kanskje vurdert en ny bil også. Kjøp f.eks. en Kia Cee'd 1,6 diesel, så har du en bil med 7 års garanti, billig i drift, trolig hyggelig forsikring og den eneste utgiften du da har utenom de faste er et par servicer på denne tiden. Kanskje en kjedelig bil, men du slipper iallefall masse overaskelser. Gamle biler kan bli dyre, om du ikke er god til å mekke sjøl. og du sparer nok også 30-70% i drivstoffutgifter mot en bmw 6'er. og en 3-400% mot en 5,7liters volvo. :-p Tja, får fast intekkt f.o.m begynnelsen av sommeren.. så er litt lenge å vente Men har faktisk vurdert å kjøpe en helt ny bil, pga at det sikkert vil koste mindre å eie en ny bil iforhold til en 10-15 år gammel bil.. men siden jeg ikke er 18 år enda, må jeg vel ha tillatelse fra foreldrene mine eller? Endret 22. september 2009 av Superalex1 Lenke til kommentar
Superalex1 Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Hmmm... Trodde virkelig jeg hadde funnet drømme bilen nå... Audi A4 Qatro 2,6 Ganske billig også.. men så skulle jeg sjekke hva jeg måtte betale i forskring, og da ble drømmen knust! 20368,- på ett år!! ( del kasko) Så det kan virke som om jeg kanskje må justere ned "innkjøps" budsjettet mitt med 10-15K, for å ha råd til bil, lappen og forsikring.. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hmmm... Trodde virkelig jeg hadde funnet drømme bilen nå... Audi A4 Qatro 2,6 Ganske billig også.. men så skulle jeg sjekke hva jeg måtte betale i forskring, og da ble drømmen knust! 20368,- på ett år!! ( del kasko) Så det kan virke som om jeg kanskje må justere ned "innkjøps" budsjettet mitt med 10-15K, for å ha råd til bil, lappen og forsikring.. Sjekket hva det koster å forsikre bilen på foreldrene dine? Hvis det er ett alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå