Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alene nesten hver eneste kveld hver eneste dag.

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Hvis du, som du sier, er sosial av deg, hvorfor sitter du da inne? Er interessene dine kun å spille data og se film? Skaff deg noen nye interesser som innebærer fellesaktivitet eller lagarbeid. F.eks. start med en eller annen idrett. Det er ikke spesielt vanskelig å få venner om de har samme interesser som deg.

Problemet er at dette er aktivitet som krever null intelligens. Da kan man risikere å bli kjent med folk som deg som liker å flashe overkroppen sin på et forum som for det meste består av hankjønn.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil bli populær: baksnakk folk, og jug bak ryggen deres. Da blir du populær. Tro meg, slik er det bare.

Et elendig råd.

Lyving, baksnakking og tilsvarende ting skaper en fasade som gir et overflatisk forhold til alle du får kontakt med. Du vil aldri få god kontakt med noen, og evnt omgang og "vennskap" vil være basert på falske verdier og premisser. I tillegg er det begrenset hvor lenge du klarer å holde fasaden, og den dagen fasaden ryker så er det ikke bare to skritt til bake men alt du tror du har oppnådd forsvinner. I tillegg vil det ta evig lang tid å bygge opp tillit igjen, og rykte ditt sprer seg som ild i tørt gress dynket med tennveske.

Vær åpen og ærlig, men ha sosiale antenner nok til at du tenker over hva du sier. Ikke lyv til andre om hva du mener. Si hva du synes eller unngå å ha de i omgangskretsen din. Det er for eks forskjell på å si til noen at de er bitchy på tomannshånd enn å si det blandt 10 venner og ukjente.

Lenke til kommentar
Hvis du vil bli populær: baksnakk folk, og jug bak ryggen deres. Da blir du populær. Tro meg, slik er det bare.

Et elendig råd.

Lyving, baksnakking og tilsvarende ting skaper en fasade som gir et overflatisk forhold til alle du får kontakt med. Du vil aldri få god kontakt med noen, og evnt omgang og "vennskap" vil være basert på falske verdier og premisser. I tillegg er det begrenset hvor lenge du klarer å holde fasaden, og den dagen fasaden ryker så er det ikke bare to skritt til bake men alt du tror du har oppnådd forsvinner. I tillegg vil det ta evig lang tid å bygge opp tillit igjen, og rykte ditt sprer seg som ild i tørt gress dynket med tennveske.

Mulig det, men du har jo beskrevet 99% av alle sosiale relasjoner på videregående skole her...

Lenke til kommentar
Det rettferdiggjør ikke at det er ett elendig råd.

Eg må ikke skyte meg selv i foten for å vite at det gjør vondt. Dvs, man kan lære av feil andre har gjort. Alt må ikke være selvopplevd.

Nei men så er det det med å tørre å drite seg loddrett ut og leve med konsekvensene da.

Jeg er sikker på at mange hadde syntes jeg var idiot om jeg hadde skutt meg i foten, og jeg kan godt forstå de, men de ville også ha innehatt respekt for at jeg faktisk tør å skyte meg i foten.

Og å skyte meg i foten er jeg god til.

Lenke til kommentar

Prøv å skaff deg en deltidsjobb på kveldstid, helst et sted med flere på din egen alder. Kanskje ikke så lett når du er 16, var lett å få deltidsjobber der jeg vokste opp, men uansett så er det en bra måte å bli kjent med folk i en annen setting enn skole.

(Samtidig som det er greit med litt penger på konto selfølgelig)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, Sosial psykologi er vanskelig, men folk som knapt er tørre bak øra er ikke de mest gjennomtenkte og erfarne, derav alderen, og da er det ikke noen vits i å gi deg råd om hvordan VOKSNE oppfører seg i mellom.

Det er barn vi snakker om her. Ungdommer, dog barn. La de holde på med det som gangner dem der og da, og så kan de også lære seg hvorfor det er en dårlig idé på den ordentlige lærerike måten og bli gode mennesker senere i

livet -- og samtidig inneha en del livserfaring.

Du forfekter jo å gi de letteste utvei. Du får ingenting gratis her i livet. Viser du at du kan være et rasshøl, og at du senere også kan være snill, gir du folk inntrykket (som for øvrig er ganske så presist) at du er gjennomtenkt, erfaren, og ikke minst er mer verdt enn guttevalpene på 29 som tror de eier verden.

Livet er ingen lek, ingenting er gratis som du sier.

Det som skremmer meg i ditt innlegg er hvordan du fremlegger din sak, virker for meg at du har skikkelig fordommer mot å ha et lettere liv?

Det trådstarter er ute etter er en løsning for sitt dagligdagse problem, et lys i tunellen og det er det jeg prøver å få frem.

Vet ikke hva du tenker om folk, men jeg liker å tenke det beste om de fleste.

Lenke til kommentar

Skavvise...

Det kunne like godt vært skrevet i morgen kveld eller en hvilken som helst annen helg også. Jeg er forferdelig lei av det her; alltid det samme hver helg, hver kveld og hver dag.

Jeg er intelligent og i mange sammenhenger veldig selvsikker. Jeg er verken stygg eller sosialt tilbakestående. Derfor er jeg ikke helt sikker på hvorfor jeg er i denne situasjonen.

Da jeg begynte på videregående for noen dager siden, hadde jeg håpet at ting skulle forandre seg litt i positiv retning.

Du nevner ingen ting om hvordan det var før du begynte på videregående, men siden du skriver at dette er noe som skjer hver dag vil jeg anta at dette er en situasjon som har vart en stund.

Spørsmålet er da om du forandret deg med, eller har du fortsatt med de samme gamle vanene i et nytt miljø og håpet dette ville gi deg nye resultater?

Jeg har vært i samme situasjon selv, jeg flyttet 40 mil for å studere og håpet innerst inne at dette ville fikse meg på en eller annen måte. Jeg fikk riktignok et par gode venner, men i realiteten var det ikke før jeg forandret meg selv at snøballen begynte å rulle.

Jeg er så vant til å bli avvist og få den kalde skulderen i forsøk på å bli bedre kjent med mennesker at jeg av og til tar meg selv i å tro det er helt håpløst å gjøre et forsøk.

Her har du antagelig nøkkelen til at ting skjærer seg. Du er vant til å bli avvist, noe som mest sannsynlig påvirker oppførselen din slik at folk faktisk har lettere for å avvise deg. Ikke at du åpenbart oppfører deg uspiselig, men småting som øyekontakt, kroppsspråk og stemmebruk signaliserer at du forventer at ting går i dass, noe som gir deg en dårlig "vibb" og får folk til å unngå deg.

Nå er det en stund siden jeg var 16 år så jeg skal ikke gå altfor berserk, men en pitteliten stilforandring tror jeg du hadde hatt godt av. Ikke så ekstremt at du faller utenfor, men litt mer "kul"-faktor tror jeg hadde gjort seg. Vær dog klar over at det kan bakfyre og skape negative reaksjoner fordi det blir oppfattet som at du prøver å slå deg opp på rangstigen.

Det er mange jeg kunne tenkt meg å bli kjent med på skolen. Men jeg synes det virker som om de jeg gjerne kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, virker litt avvisende.

Er denne avvisningen noe du har uomtvistelige bevis for, type du går bort og sier hei og folk bare snur ryggen til og fortsetter å snakke som om du ikke var der, eller er det småting du tolker som avvisning?

Den første tilfellet er en avvisning, det andre er de gamle oppfatningene dine som forsøker å holde deg der du er.

Lenke til kommentar
Det rettferdiggjør ikke at det er ett elendig råd.

Eg må ikke skyte meg selv i foten for å vite at det gjør vondt. Dvs, man kan lære av feil andre har gjort. Alt må ikke være selvopplevd.

Nei, og med den instillingen kan du jo gå gjennom livet ved å sitte innpakket i et ullpledd i et hjørne for da løper du ingen fare for å gjøre noe dumt som du kunne risikert at andre har gjort før deg.

Ærlig talt - det er unger, la de nå for helvete få lov til å være drittsekker mot hverandre. Før eller senere innser de hva de egentlig har gjort, og samfunnet i helhet tjener mer på å ha den erfaringen, enn at man bare vedtar det som en sannhet...

Lenke til kommentar
Ja, Sosial psykologi er vanskelig, men folk som knapt er tørre bak øra er ikke de mest gjennomtenkte og erfarne, derav alderen, og da er det ikke noen vits i å gi deg råd om hvordan VOKSNE oppfører seg i mellom.

Det er barn vi snakker om her. Ungdommer, dog barn. La de holde på med det som gangner dem der og da, og så kan de også lære seg hvorfor det er en dårlig idé på den ordentlige lærerike måten og bli gode mennesker senere i

livet -- og samtidig inneha en del livserfaring.

Du forfekter jo å gi de letteste utvei. Du får ingenting gratis her i livet. Viser du at du kan være et rasshøl, og at du senere også kan være snill, gir du folk inntrykket (som for øvrig er ganske så presist) at du er gjennomtenkt, erfaren, og ikke minst er mer verdt enn guttevalpene på 29 som tror de eier verden.

Livet er ingen lek, ingenting er gratis som du sier.

Det som skremmer meg i ditt innlegg er hvordan du fremlegger din sak, virker for meg at du har skikkelig fordommer mot å ha et lettere liv?

Det trådstarter er ute etter er en løsning for sitt dagligdagse problem, et lys i tunellen og det er det jeg prøver å få frem.

Vet ikke hva du tenker om folk, men jeg liker å tenke det beste om de fleste.

Jeg, i likhet med deg, tenker det beste om folk, men jeg nekter å sy puter under armene til andre bare for å få en bedre verden.

Jeg er motstander av kardemommeloven, og verdensfred er et begrep jeg vier mye tid for å sloss mot da verden trenger krig og ufred og lidelser for at mennesket skal ha det godt.

Dette går antageligvis milevis over hodet til flertallet av folket her inne -- og ute i verden -- men, når man blir eldre og har innsett etpar elementære punkt i livet, skjønner man at man kan ikke ha fred og fordragelighet uten ufred og kvalme. Eller omvendt.

Tenk på det.

Lenke til kommentar

Muggsopp jeg tror du missforstår mine intensjoner, jeg sier ingenting om the "highway", forteller bare hvordan det er mulig å komme dit. Poenget mitt er at trådstarter må finne noe nytt å gjøre på, hverdagsliv er kjedelig om man ikke liker det man holder på med.

For min del så håper jeg at så mange som mulig skal ha det så godt som mulig, så fremt det ikke går på bekostning av andre.

Det jeg missliker mest er folk som fråtser på andres elendighet, men desverre så er det nok av disse.

Men nok om dette, denne tråden handler om trådstarter og hvordan vedkommende kan komme seg videre i livet. Det er ingen skam å snakke om sine problemer og det er heller ingen skam om å søke hjelp og råd.

Edit: Sier ikke at verden skal være likegyldig om alt, man vil alltid ha elendighet der det er mennesker. Men hvem sier at ikke vi skal gjøre det beste ut av det?

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Muggsopp jeg tror du missforstår mine intensjoner, jeg sier ingenting om the "highway", forteller bare hvordan det er mulig å komme dit. Poenget mitt er at trådstarter må finne noe nytt å gjøre på, hverdagsliv er kjedelig om man ikke liker det man holder på med.

For min del så håper jeg at så mange som mulig skal ha det så godt som mulig, så fremt det ikke går på bekostning av andre.

Det jeg missliker mest er folk som fråtser på andres elendighet, men desverre så er det nok av disse.

Men nok om dette, denne tråden handler om trådstarter og hvordan vedkommende kan komme seg videre i livet. Det er ingen skam å snakke om sine problemer og det er heller ingen skam om å søke hjelp og råd.

Edit: Sier ikke at verden skal være likegyldig om alt, man vil alltid ha elendighet der det er mennesker. Men hvem sier at ikke vi skal gjøre det beste ut av det?

Det er ingen skam å si at man har problemer, men erkjernner man det overfor andre, bør man ha baller til å ta neste steg -- løse probleme(t/ne)

Lenke til kommentar
Problemet er at dette er aktivitet som krever null intelligens. Da kan man risikere å bli kjent med folk som deg som liker å flashe overkroppen sin på et forum som for det meste består av hankjønn.

Du påstår at de som driver med sport og idrett er uintelligente? Hahaha. Troll.

Til trådstarter, start med en eller annen lagidrett. Fotball, basket, håndball, etc. Du vil få venner rimelig fort. Og høres heller ikke ut som du hadde tatt skade av det, om du bare sitter inne og spiller data og ser på tv.

Lenke til kommentar
Det var vel ikke det at du driver med sport og idrett som gjorde at du var uintelligent.

Dette blir bare for dumt, når ble min intelligens et tema her. Prøvde kun å komme med tips til trådstarter. Kan forøvrig lure på hvordan det står til med både deg men spesielt WarpX, som føler behov for å ta opp noe så idiotisk som ikke har noe med tråden å gjøre.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Du påstår at de som driver med sport og idrett er uintelligente? Hahaha. Troll.

Til trådstarter, start med en eller annen lagidrett. Fotball, basket, håndball, etc. Du vil få venner rimelig fort. Og høres heller ikke ut som du hadde tatt skade av det, om du bare sitter inne og spiller data og ser på tv.

Jeg må nesten få bekrefte validiteten i dette. Er man nedfor og bare sitter inne med data og TV, så er det naturlig å anta at å fortsette med det ikke fører noen vei.

Jeg var selv veldig nedfor for en stund tilbake, men jeg fant nok fighterspirit i meg til å begynne å jogge til jobb hver dag, og etter 3 relativt korte uker merket jeg at ikke bare var kondisen ufattelig mye bedre enn før, for hunøret var også på topp. I ettertid har jeg hatt et tilbakefall til gamle vaner (les: romjul med ribbe og TV), og etter å ha jobbet meg opp i form etter det, sitter jeg med et klart inntrykk av at aktivitetsnivå, kondisjon, og sinnsstemning har en klar sammenheng og at man må holde seg fysisk aktiv for å holde depresjoner og dårlig stemning på avstand.

Trådstarter: gjør som mr.sixpack her anbefaler. begynn med en idrett du liker (nei, curling og golf er ikke idrett i den forstand), og vær aktiv!

Lenke til kommentar
Det er ingen skam å si at man har problemer, men erkjernner man det overfor andre, bør man ha baller til å ta neste steg -- løse probleme(t/ne)

Jeg vet virkelig ikke hvilke livserfaringer du har hatt, men det er en ting å åpent innrømme at man har et problem, men noe helt annet å løse det når man føler seg så alene i verden.

Du bør virkelig revurdere hva du skriver her inne.

Lenke til kommentar

Jeg vet virkelig ikke hvilke livserfaringer du har hatt, men det er en ting å åpent innrømme at man har et problem, men noe helt annet å løse det når man føler seg så alene i verden.

Du bør virkelig revurdere hva du skriver her inne.

Jeg skriver det som faller meg for hjertet, ellers takk.

Min livserfaring er ikke dagens agenda -- eller trådens agenda for den del...

Lenke til kommentar
Vel, da du deler din livserfaring sammen med egne meninger så stiller du da begge deler for åpen diskusjon. Hvis du ikke ønsker det så ser jeg ingen grunn til at du bør fortsette å dele den.

Så du er nede på nivået der du skal tie debattanter fordi du ikke er enige eller liker det de sier?

Hva med ytringsfriheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...