Gå til innhold

Dårlig ytelse???

TeSp

Anbefalte innlegg

Hmm har netopp kjøpt ny skjerm og jeg syntes det alt fungerer saktere enn det det gjorde før jeg fikk den. Jeg kjører winxp pro. Har 3 partisjoner og alle er så og si fulle. en med 1 gb ledig og de to andre med ca 6 ledige. Kan det være plassen eller hva kan det være?

Kan dette skje når man går fra 17 til 21 tommer eller noe? Eller inbilder jeg meg ting? HD'en jobber saktere når jeg har mindre plass på den. Men kan det være hden eller hva kan være galt??

Specs i signatur!

Jeg aner ikke hva det kan være... Men jeg kan ikke formatere liksom!

Kan heller ikke kjøpe ny HD har ikke cash! Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mestsannsynlig for lite ledig plass på disken/partisjonene dine, slett mestmulig så finner du fort ut om det er plass mangelen som er årsaken.

Har du feks norton windoctor eller fix-it utilities på pc'en din, de kan hjelpe deg å rydde opp i rotet :yes:

Bruker selv norton utilities 2002 til det formålet.

Lenke til kommentar

Nei jeg har norton 2003 pro, men jeg tester maskinen en gang i uka og det er ingen virus på den.. Så vidt jeg vet.. Jeg skal ordne litt opp på maskinen når jeg kommer hjem. Og defragmentere høres ikke dumt ut. Men jeg bare lurer på hvordan man gjorde dette egentlig. Leenge siden jeg har gjor det så vidt jeg vet har ingen ande gjort det heller så. Hvordan gjorde men det?

Var det ikke noe som:

min datamaskin> høyre klikk på partisjonen og så husker jeg ikke mer. Eller var det noe helt anderledes?

Jg burde vel ikke få dårligere ytelse pga ev større skjerm?

Dette virker merkelg..

Lenke til kommentar

min datamaskin> høyre klikk på partisjonen og så husker jeg ikke mer. Eller var det noe helt anderledes?

Stemmer bra det. Høyreklikk på disken i min datamaskin. Velg "Properties" Velg så fanen "Tools", og så "Defragmentation".. :yes:

Lenke til kommentar

Det finnes ikke så veldig mange valgmuligheter etter at du har høyreklikket på disken og gått inn på egenskaper. Med et minimum av egeninnsats finner du sikkert ut av det. :wink:

Det kan fort ta litt tid hvis diskene er store.

Lenke til kommentar

Bruker du Windows XP?

I såfall har den en tendens til å slakke av med tiden. :evil: Det er derfor jeg formaterer minst hver 3. måned... Bare ha flere partisjoner, slik at du bruker bare en partisjon til windows og programmer, og de andre til ting du vil ta vare på. (mp3'er, filmer, drivere, etc) Da blir det en lek å formatere... :wink:

Defragmentering er en god idé. Bare høyreklikk på My Computer, velg manage og Disk Defragmenter.

Og nei... Ny skjerm skal ikke ha noe å si på ytelsen, dersom du ikke har installert noen lugubre drivere... Anbefaler deg å bare bruke de vanlige Plug & Play driverene til Windows...

Lenke til kommentar

Ja ok. Ja jeg har xp. Men jeg tror jeg det har begynt å fungere som vanlig igjen. Jrg har tømt pcen for nesten alle filmene mine og holder på og defragmentere og jeg tror og syntes at maskinen er i sine normale ganger igjen.. :)

Lenke til kommentar

TeSp: Det var ikke norton antivirus programet eg tenkte på, men norton utilities 2002. Inne i det programmet er det mangen verktøyer du kan bruke til å fikse opp i rotet.

Når du sletter ett program så er det skjelden du fjerner alt 100% med det uinstall programmet.

Så når eg har ett oppryddings kikk på min pc bruker eg norton utilities/windoctor, i det samme programmet er det og ett som heter speed disk. Men om du bruker det programmet så ikke la det fikse alt automatisk, velg manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...