Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet er skamtreigt. Hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske stort problem. For noen dagersiden begynte plutselig bredbåndet å gå utrolig treigt. Det var ikke noe særlig raskt i utgangspunktet, men nå er det så treigt at MSN feiler, og det tar ca 3 minutter å laste inn forsiden til Tek.no. Jeg har prøvd å trekke ut ledningen til internett modemet, og en annen "boks" (ikke wi-fi) som jeg lurer på om kanskje tilhører en IP-telefon. Jeg har ikke Tatt strømmen til Wi-Fi boksen, fordi jeg har hørt at da må man sette opp hele nettet på nytt (kan noen bekrefte dette?).

Så det jeg lurer på er hva som kan være gale? Hvis det er til noen hjelp så blinker lysene tel1 og tel2 på inteno-boksen (tror det er modemet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at Banetele hadde en del problemer for noen dager siden, hadde hjulpet om du sa hvilken leverandør du benytter deg av.

"Jeg har ikke Tatt strømmen til Wi-Fi boksen, fordi jeg har hørt at da må man sette opp hele nettet på nytt"

Det gjør ingenting om du drar ut strømmen av disse. De skal huske innstillingene. Hvis du holder inne reset knappen så fjerner du disse innstillingene. "factory default" som det heter.

Lenke til kommentar

Første bud er å utelukke det interne nettverket ditt.

sett maskinen din direkte inn i modem/modemruter med kabel og mål på www.tptest.se

Sjekk også evt. hva som står i senve ruteren din at forbindelsen går på - dersom du vet hvordan.

Kom tilbake med resultater.

Hvis du måler gjennom trådløst så er det statistisk sett som regel i det trådløse leddet at feilen ligger. Heldigvis finnes det muligheter for å justere på ting for å bedre sånt dog.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...