Gå til innhold

Erfaring Panasonic TX-P42G10

Anbefalte innlegg

Bestillte Panasonic TX-P42G10 fra datakjeden.no på mandag ettermiddag. Var billigste webshop, rundt 9360.- var det vel da jeg betalte.

Eneste valget for frakt var servicepakke til rundt 270.- kroner. Vel, dette innebar at Tollpost hentet pakka i Sandefjord, og kjørte den til sitt lager i Oslo. Totalt ca 9610.-.

Så fikk jeg brev i posten på torsdag om at jeg måtte gå på tollpost.no og bestille utkjøring. Kunne velge forskjellige dager og klokkeslett.

Valgte fredag (idag 21.8 ) mellom 12 og 16. Kl 13 kom Tollpost og levert tven på døra. ;D

Koblet den opp, og må bare si meg KJEMPEFORNØYD! Har ingen HD kanaler enda, men får tv gjennom Alltibox fra Vikenfiber. Kan få HD kanaler der, må bare sjekke opp litt mer rundt dette. Har ikke gjort noe med innstillinger, kun valgt familie(?) istedet for butikk. Skal lese litt mer på forumet rundt innstillinger/kallibrering. Men lar det være inntil videre.

Var veldig skeptisk til refleksjoner, men det er ikke værre enn den gamle CRT'n. Skepsisen gjorde at jeg hele tiden vurderte LCD, og brukte lang tid på å bestemme meg for plasma. Kun at det er større flate som kan reflektere lys. Men dette ble allikevel ikke noe problem slik jeg fryktet. Frykten bestod i at stua er lys, med STORT vindu rett i mot tv (ca 4,5 m rett i mot) med sollys inn om ettermiddagen og kvelden. Har persienne og markise, og persienna tar greit unna.

Sett litt på diverse kanaler med friidrett, fotball, dyr, tv serier og annet. Sitter ca 2 - 3,5 fra tven. Alt er bare knallbra (kan sikkert bli bedre, med å leke litt med innstillinger). Sortnivå kan jeg ikke si så mye om da jeg ikke har veldig peilig på dette, men det jeg ser er iallefall helt topp.

Familien og meg er ikke så kravstore på bildekvalitet, men å ha et bilde som er litt ok var ett stort ønske. Vi har sett venner og familie med diverse lcd og plasma utgaver, og panasonic'en overgår alle de vi har sett hos dem.

Første inntrykk etter å ha koblet opp: Utrolig godt fornøyd med tv'en! Kan anbefale denne på det varmeste!

SandStrand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...