Gå til innhold

Hjelp med internett på hybelen

Anbefalte innlegg

I min hybel så er det internett fra utleier (router 3 rom unna). Signalet jeg får (på laptop) er bare sånn passe, og på min stasjonære har jeg ikke trådløs adapter i det hele tatt pga. at jeg la kabel hjemme til PC\xbox 360. (hater egentlig trådløst..)

Da jeg hadde tenkt til å "krype til korset" (kjøpe adapter til stasjonær PC), så jeg plutselig at det var en ADSL utgang sammens med TV uttaket. Problemet er jo selvsagt at jeg ikke har rette kabelen eller modem.. Men inngangen er jo der. Kan jeg få modem i hybelen, som er på samme linje som min utleier? Ringer jeg bare Canal Digital å spør etter en?

Frode.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt ann på. Hvis dette er i et hus og det er lagt inn egen telefonlinje inn til hybelen din, så ja da kan du ringe, men husk det påløper 79,- for linjeleie på mnd's prisen på nett.

Hvis dette ikke er tilfellet og dette utgangspunktet kommer i fra den personen du leier hos kan du derimot ikke gjøre dette da detter bare er et vanlig telefon uttak. Du kan jo spørre han du leier hos om å trekke om kablene og få lagt inn en CAT5 kabel i veggen i stede for telefon kabelen :) Hvis ikke så må du nok nøye deg med bare vanlig trådløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...