Gå til innhold

Sniffe passord over tradlost nettverk mm.

Anbefalte innlegg

So, vi er 8 stykker som deler en tradlos ruter m/ telenor ADSL abo.

Originalt sett har ingen av oss tilgang til denne ruteren, men idag sa byttet en kar ut ruteren som var der f0r med sin egen ruter.

Det jeg lurer pa er om jeg kan beskytte mine surfede websider og andre ting slik at han ikke kan se loggene eller sniffe passordene til websidene jeg er pa.

Jeg har hatt en slik ruter selv og jeg vet at man kan se alle IP addresser som folk er inne pa, og dette plager meg litt.

Jeg vil ha mitt privatliv men kan ikke si ifra siden den originale ruteren ikke funker for han og jeg har ingen god grunn til a si ifra om ikke jeg vil anklage han for a snoope..

So, er det noen mate jeg kan enkryptere alt jeg gjor eller noe lignende? Vil ikke at han skal se hva jeg gjor/gar inn pa..

Endret av coax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg VPN. Du kan setje opp ein VPN-server (OpenVPN er relativt rett fram) ein annan stad i verda, f.eks sjå foreldre e.l. Då vil all trafikk frå din PC gå kryptert til VPN-serveren, og ukryptert ut på nettet derfrå - det vil bli som om du sit på VPN-serveren og surfar direkte. Trafikken går same veg tilbake, frå internett til VPN-server, og deretter kryptert tilbake til deg.

Alternativt kan du skaffe deg ein VPN-tunell i staden for å setje opp din eigen server, Relakks leverar vel slike. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...