swanky Skrevet 16. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 Nei, IBMs 970 blir den dyre prosessoren, og G4 blir den billige.Nå er det G4 og G3. Tja, men det er som sagt ingen grunn til at IBM 970 ikke skal komme til PowerBook dersom den lanseres i løpet av året. En PowerMac med 970 konkurrerer ikke med en PowerBook med 970, men med andre stasjonære. Og jeg tror at G3 kommer til å leve videre i iBook, kan ikke helt se for meg at Apple putter en G4 inn i det plastikkskroget med tanke på at 12" PowerBook med G4 er så varm... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 Tja, men det er som sagt ingen grunn til at IBM 970 ikke skal komme til PowerBook dersom den lanseres i løpet av året. En PowerMac med 970 konkurrerer ikke med en PowerBook med 970, men med andre stasjonære. Ja...? Det er jo rimelig åpenbart, var denne til meg? Og jeg tror at G3 kommer til å leve videre i iBook, kan ikke helt se for meg at Apple putter en G4 inn i det plastikkskroget med tanke på at 12" PowerBook med G4 er så varm... Her har du noen gode poeng. Godt mulig Apple enten dropper G4 på bærbare, og kjører 970 eller G3, evt. at de kjøler iBook på en annen måte. De kunne jo også rett og slett kalt PowerBook for iBook, og laget en helt ny PowerBook serie, men det er vel ikke slik Apple jobber Er det noen som vet om Apple driver og porter OSX til 970 nå? Det hadde vært fint med en bekreftelse på at de virkelig har tenkt å bruke 970, siden ingenting foreløpig er offisielt. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 16. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 970 kommer nok først i powermac og xserve ja, tviler på at den kommer i powerbook før neste år. men vi får se hva som skjer Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 16. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 Her er et video review av 12" powerbook'en: http://onezine.s-one.net.sg/_Thur/20022003...ApplePowerbook/ Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2003 thx! kul video, sikle... Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har en, og jeg er kjempefornøyd! Har ikke oppdaget noen ulemper til nå (bortsett fra at det er fordømt vanskelig å finne "~"-tegnet Noe spesielt du lurer på? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har en, og jeg er kjempefornøyd! Har ikke oppdaget noen ulemper til nå (bortsett fra at det er fordømt vanskelig å finne "~"-tegnet Noe spesielt du lurer på? Hvis du går inn i International så kan du velge hvilke tastaturoppsett du vil ha. Det kommer opp flagg oppe på den hvite taskbaren. Hvis du velger caracterpalette så kan du velge så mange tengn du bare kunne drömme om at du hadde på PC. "alt" + "^" skal gi deg "~" Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2003 Nei, IBMs 970 blir den dyre prosessoren, og G4 blir den billige.Nå er det G4 og G3. Tja, men det er som sagt ingen grunn til at IBM 970 ikke skal komme til PowerBook dersom den lanseres i løpet av året. En PowerMac med 970 konkurrerer ikke med en PowerBook med 970, men med andre stasjonære. Men sånn er det jo nå også, det er g4 i både stationær og bærbar. Det går jo ann å ha doble med IBM prosessoren også. Lenke til kommentar
Swix Skrevet 18. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2003 PC World norge har testet maskine: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...C3D0869C&side=1 Lenke til kommentar
nampak Skrevet 22. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg fikk min for noen dager siden, er så langt kjempefornøyd med den. Den tar ikke stor plass, er ganske kompakt (ser lettere ut enn den er). Jeg fikk min med maks alt: 640 MB RAM, 60 GB HD, Airport Extreme, Bluetooth, Superdrive, ekstra batteri og OfficeX. Det er min første Mac, så jeg knoter litt nå med å lære meg operativsystemet. Det største problemet er nok at programvare ikke er like tilgjengelig som for PC (les kopi). For tester av maskinen finnes det mange. Søk f.eks. på "apple powerbook 12 review" eller noe sånt, så ser du. Kort oppsummert sier de som regel: liten, men kraftig, dog ikke så rask som Powerbook 15". Meget bra tastatur. Ok/god skjerm (samme som i iBook). Egentlig en iBook på steroider. Det har vært rapportert flere "feil/problemer": maskinen kan bli varm, spesielt der hvor du har ve. håndledd plassert når strømkabelen er på og/eller maskinen jobber mye (der ligger harddisken, det er altså IKKE batteriet som blir varmt). Warping (at maskinen blir skjev, muligens pga. varmen). etc. Personlig har jeg ikke merket disse problemene, maskinen KAN bli varm, men det er ikke ubehagelig. Jeg har hatt maskinen nå i en uke, og angrer ikke et sekund. Men hvis jeg mot formodning ikke skulle like den så har jeg fortsatt 1 uke igjen av angrefristen på 2 uker. Ganske betryggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå