Minsc Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei. Jeg har en bærbar pc som er tilkoblet et trådløst nett, også har jeg en stasjonær pc som jeg ikke har noe trådløst nettverkskort på. Dette blir bare en midlertidig løsning for 4-5 dager - så, er det mulig å koble en tp-kabel mellom den bærbare og stasjonære pcen og få internett på den stasjonære? På en måte bruke den bærbare som en switch/router eller noe.. Jeg vet at jeg bare kan kjøpe en tp-kabel, men jeg sitter ca. 20 meter unna routeren, og som sagt så er dette bare en midlertidig løsning, så jeg vil ikke svi bort de pengene på kabel. Trenger hjelp litt fort.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) du kan enten ha en krysset kabel mellom de to Pc-ene eller du kan ha kabel fra bærbar>ruter/switch>stasjonær. du må ha et lokalnettverk mellom de to PC-ene før du kan tenke på å få Internett gjennom den bærbare. Edit: Hvilket OS kjører du? Endret 21. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Okey. Kan du gi meg en guide på hvordan jeg lager lokalnettverk mellom pcene? Jeg har Windows XP på laptopen og Windows 7 på stasjonære - vil det være et problem? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Problemet er løst. Stenger tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå