Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har funnet ut at en venn har røyket hasj. Hva skal jeg gjøre nå? Er skuffet!


Gjest Guest_bekymret_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mulig, men jeg kunne gjerne tenke meg å se dokumentasjon på det.

 

Du ser jo forskjell på røyken til hasj og røyken til weed. Det er tjukk røyk som kommer fra hasj pga oljen.

Hvis du røyker med bong så ser du oljen bedre når du rengjører bongen.

Man kan nesten smake oljen i kjeften pga oljen som sitter igjen på leppene.

 

Jeg er ikke noe nybegynner i faget jeg altså.

 

Jeg vil heller ikke kalle meg en nybegynner i faget :p Det er tilsatt cannabisolje i hasj, men noen store mengder skal det ikke være. Da har du i så fall vært uheldig med hva du har kjøpt. Jeg har for det meste opplevd en fin hvir røyk av hasj, på samme linje som med god-weed.

 

hasjisj=

hashish.jpg

 

 

Marijuana/Grønt=

 

marijuana11.jpg

 

 

 

 

 

Hasj gjør deg sløv, trøtt(varierer), og får deg til å føle deg kjempe behagelig. Det er masse oljer fra cannabisplanten som er tilsatt - Indica

Grønt gjør deg høy, ler mer, får mye større appetitt, gjør musikk/filmer/bilder osv bedre. Sterkere følelser og humør(varierer) osv osv. - Sativa

 

 

Du skal bare vite at det ikke er farlig i det hele tatt :) Kaffe er ''farligere''! :) Respekter det han liker, hvis du er en ordentlig venn, (Slikt mener jeg)

 

Det er ikke alltid slik at hasj er indica og weed er sativa. Det har som oftest en sammenheng, men som sagt, ikke alltid. Spesielt i hasj er det for det meste et blandingsforhold på indica og sativa. F.eks. 70/30, 80/20 eller 90/10. Heller ikke all weeden er sativa. Det er fullt mulig å med buds av indica også. Du må også tenke på at mange planter er hybrid, altså både satica og indica.

 

Marijuana er selve planten. Hasj er pollen og til Marijuana(cannabis)-planten blandet i sammens og gjort kompakt med hjelp av varme, sånn kort og godt.

 

Hasj er ikke nødvendigvis pollen. Pollen er bare en egen type hasj (ofte veldig god ;)).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Bra og enkel forklart Prometherion !

 

*Du må også huske på å nevne at hasjisj gjør at man ikke orker å stå opp på morgen også. Så hvis du går på skole og røyker hasj, da er du sannsynlig fukd. Det kan være at du er fukd fra før av også, men hasjen forsterker problemet.

 

*Korttidshukomelsen svekkes. Du sliter med å huske på ting du nettopp har gjort.

 

*Kommunikasjons evnen svekkes også. Du har problemer med å snakke ordentlig, gir uklar ordlyd.

 

*Du blir deprimert av bakrusen til hasj. Du sitter og tenke: Hmmm ... Skal jeg fyre opp en til? Også går du i en ond cirkel, og hvis du ikke klarer å behersker deg selv. Så vil kroppen bli vant til hasjen etter langtid med kontinuerlig bruk, og du MÅ røyke for å bli "normal" igjen.

 

*Du blir noia, eller redd for å gå ut og møte mennesker.

 

Dette er alt det negative jeg kan ramse opp om hasj. De negative symptomene er ikke varig, og det gjelder KUN når du er i hasj rus, eller bakrus. Dvs du blir ikke sånn som nevnt overfor konstant heletiden etter at du har tatt en blås.

Du vil føle deg "frisk" igjen hvis du tar en lengre pause. Det samme kan sies on alkohol, du vil føle deg "frisk" igjen når du er edru.

 

 

Kilder på dette her?

 

Dette her er bare propaganda og overdriving! Din subjektive meining kanskje, men absolutt ikkje generelle virkningar.

Lenke til kommentar
Gjest zatacka

Mange av bivirkningne ved å bruke marihuana som er nevnt tidligere i diverse poster er feil, men det er også mange som stemmer. Det er også blitt gjort for lite forskning på dette til å si helt klart hva marihuana gjør med kroppen og hodet.

 

I forhold til andre rusmidler er marihuana blant de minst skadelige. Tror ikke det er registrert noen dødsfall pga bruk av marihuana. Det er imidlertidig flere andre bivirkninger som kan komme snikende. Det er helt tydelig at langvarig bruk kan gi konsentrasjonsvansker og dårligere hukommelse. Men dette avhenger av hvor ofte man bruker det og hvor mye. For noen utsatte kan depresjoner forekomme, men dette kommer ihvertfall ikke etter noen få gangers bruk.

 

Det er også bevist at røyking av marihuana kan gi økt blodtrykk (som med mange andre rusmidler). Så om du vil få vennen din til å slutte å røyke hasj kan dette kanskje skremme ham litt.

 

Skjønner godt at du er skuffet over vennen din. Har selv havnet i samme situasjon som deg da jeg var 17 år, da en venn gikk fra å være motstander av marihuana til å selv røyke det. På dette tidspunktet var jeg svært skuffet, men jeg innså ganske raskt at så lenge han holdt seg til et sjeldent bruk så kom han ikke til å ta skade av det. Mener selv at skadevirkningene av alkohol egentlig er mye farligere.

Lenke til kommentar

Er ikke noe farlig om det er noe han gjør en gang i blant, eks på fest/ i helgene.

Så ikke bry deg stort, med mindre:

 

Du vet han har en historie innenfor mentale lidelser eller en lang historie med mentale lidelser i familien.

Han stenger seg inne ovenfor deg og andre miljøer.

Han går konstant stein(da bør du snakke med han, i alle fall)

Han blir svært paranoid, da hjelper ofte bare å slutte.

Han blir depressiv.

 

Melder du han til politiet vil du kun ødelegge livet hans da han bare vil ha problemer med å skaffe seg jobb e.l.

Vit noe om cannabis før du reagerer på at han har begynt å røyke/spise det.

 

WWW.erowid.org : information, knowledge, awareness (eller noe sånt noe, beklager skrivefeil da jeg er beruset av det fantastiske, lovlige rusmiddelet etanol).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At hasj er for kriminelle problem barn er bare tull, selvsagt er det en del men selv har jeg gjort det noen ganger med det er bare for å slappe av eller kanskje ha noen crazy opplevelser. (kan nevne at jeg aldri har røyket tobakk, snuset, eller røyket joint. alltid vært bong!)

 

La han gjorde som han vil det er tross alt hans liv, men hvis han går over på noe mer heavy burde du kanskje si ifra til noen.

Lenke til kommentar

Synes ikke at tenåringer burde røyke tjall når de går på skole og skal gjøre valg som skal prege dem resten av livet. Det er lett å få en "Gi faen" holdning og droppe ut eller få dårlige karakterer. De er lettpåvirkelige nok fra før.

Når man er ferdig med videregående derimot og litt mer voksen, skal jeg ikke si noe på det.

 

Ingen andre burde bestemme over kroppen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...