Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har funnet ut at en venn har røyket hasj. Hva skal jeg gjøre nå? Er skuffet!


Gjest Guest_bekymret_*

Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir litt feil om du sier det til foreldrene. Det er faktisk hans liv, uansett hvor klisje og teit det er. Men en ting du kan gjøre, er at du snakker med han om konsekvensene av slikt, og sier noe slikt som at om han ikke slutter med det, så kan du gå til politiet eller foreldrene.

 

Hasj er ikke noe å tulle med..

Hasj er jo ikke noe særlig farlig, går ikke ann å ta overdose og man har god kontroll når man røyker, mye bedre enn når man er full. Eneste som er farlig er om han havner i feil miljø og går over til sterkere saker, nå prøver jeg ikke si at man går over til sterkere saker av å røyke hasj, men havner man i feil miljø er det fort gjort. Selve hasj'en er ikke noe særlig farlig, vær heller bekymret om han får mange tvilsomme venner.

 

 

Herregud, tuller du? Jeg håper virkelig det.

 

Jeg har selv røyket hasj av og til i ett år, før det gikk så langt at jeg ble kastet ut av skolen fordi jeg aldri klarte å være der. hadde konsentrasjonsvansker, fikk dårlig minne, konstant trøtt, forferdelig lungekapasitet og generelt i shitty form. Jeg gikk aldri over til sterkere saker, og jeg gjorde det helt alene, uten andre, så feil miljø var det ikke. Jeg røyka ikke mye engang. Bare litt av og til. Par gange ri mnd. Aldri noe mye. Bare slik at jeg ble litt fjern.

Hvis du bare røyket et par ganger i måneden har jeg store problemer med å godta konklusjonen din om alt det du beskriver skyldtes hasjbruken din. Det er jo helt håpløst å klandre hasjen for alt det der, for her er årsaks/virkningsforholdet uklart. Du skriver at du ble kastet ut av skolen fordi du ikke klarte å være der? Da har det mer med deg å gjøre enn stoffet i seg selv. For alt du vet kan det være denne mistilpassetheten som førte deg til hasjen i utgangspunktet, som også førte til at du fikk problemer på skolen. Det at du har dårlige erfaringer med stoffet vil ikke si at alle andre nødvendigvis deler dem.

 

 

Til trådstarter: Ikke vær en idiot. Når du skriver at han "har prøvd" det antar jeg at det ikke er snakk om noen innbitt narkis her, og er det kun snakk om å prøve det en gang eller et par ganger er det da virkelig ikke så farlig. Hvis han derimot begynner å skli ut på flere områder og får problemer med livet generelt burde du begynne å se etter hva du kan gjøre for å hjelpe ham. Inntil da får du respektere retten hans til å ta egne valg, du kan selvfølgelig la ham få vite hva du synes om dem, men du må bare godta at han styrer sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hasj maks en gang i uka gjør nok ikke så stor skade, men tror det er miljøet som er det farligste. Dessuten er det vel rimelig kjipt å få prikk på rullebladet hvis man blir tatt, og man ikke får dratt til amerika osv.

 

Synes ikke miljøet egentlig er så værst, man kan jo komme bort i mange ukoslige typer men mange av dem er gegentlig snille :)

Lenke til kommentar

Du skal la kompisen din være, med mindre han gjør dette forferdelig ofte. Ser det er noen poster om hvor farlig hasj er, kan si at jeg har prøvd det selv. Begynner og bli noen år siden sist gang og jeg har ingen trang til å røyke hasj igjen. Problemet med hasj er ikke stoffet i seg selv, med mindre man bruker det ekstremt ofte, men miljøet man kan ende opp i.

 

Personelig har jeg ingen problemer etter mitt eget lille eventyr.

Lenke til kommentar

Når det kommer til at man blir sliten og slapp av hasj så tror jeg problemet ligger litt mer i at dere ikke trener så godt fysisk til vanlig, og kanskje har et dårlig kosthold.

 

Og ikke stol på sånne typiske mamma sider som sier at hasj er det verste i verden osv.. når det egentlig har mange positive sider medesinsk sett. Og det er forskjell på å røyke kamelbæsj og hasj.

 

Så lenge han fortsatt er din venn og ikke begynner å oppføre seg totalt annerledes så burde det vel egentlig ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Hasj er dårlige greier, den gjør at du ikke gidder å stå opp på morgen + den inneholder mye fett som ligger igjen i kroppen etter at du har røyket hasj.

Hasj gjør deg stein, sløv og du får konsentrasjonsvansker i hasjrus.

 

Det beste er å røyke weed istedenfor. Weed er mer naturlig, man blir høy istedenfor stein. Det inneholder ikke kjemikaler som hasj gjør. Du blir ikke trøtt om morgen, som du gjør hvis du røyker hasj.

Weed har også sine ulemper, at man blir høy i pæra. haha tok du den?

 

Men jeg er enig med enkelte her. Heller la han røyke engang iblandt enn å drikke seg dritings.

Alkohol er verre enn hasj. Med alkohol så gjør man mye dumt som feks drama, meningsløs konflikter, som kan ende opp i slåsskamp + fyllearrest, bøter osv.

Man sier og lover mye rart i fylla, og dagen etter så har man "glemt" hva man har sagt og lovet.

Man angrer som regel dagen etter når man er edru. Enten om man har gjort noe dumt i fylla, eller at man har drukket for mye og ligger i senga med fyllesyk.

Lenke til kommentar

Eg tykkjer ikkje du bør seie noko til politiet.

Snakk med han heller. Hasj er ikke akkurat noko å spøke med, men det finnes tross alt mykje verre ting. Men kanskje han har det litt vanskeleg for tia, og ser behov for å ruse det vekk. Ta det opp, og ver direkte. Det som nemt ikkje det verste i verda, men det kan ofte vere tydelege indikasjoner på at noko går feil veg.

Lenke til kommentar
Det er mulig, men jeg kunne gjerne tenke meg å se dokumentasjon på det.

 

Du ser jo forskjell på røyken til hasj og røyken til weed. Det er tjukk røyk som kommer fra hasj pga oljen.

Hvis du røyker med bong så ser du oljen bedre når du rengjører bongen.

Man kan nesten smake oljen i kjeften pga oljen som sitter igjen på leppene.

 

Jeg er ikke noe nybegynner i faget jeg altså.

Lenke til kommentar

hasjisj=

hashish.jpg

 

 

Marijuana/Grønt=

 

marijuana11.jpg

 

 

 

 

 

Hasj gjør deg sløv, trøtt(varierer), og får deg til å føle deg kjempe behagelig. Det er masse oljer fra cannabisplanten som er tilsatt - Indica

Grønt gjør deg høy, ler mer, får mye større appetitt, gjør musikk/filmer/bilder osv bedre. Sterkere følelser og humør(varierer) osv osv. - Sativa

 

 

Du skal bare vite at det ikke er farlig i det hele tatt :) Kaffe er ''farligere''! :) Respekter det han liker, hvis du er en ordentlig venn, (Slikt mener jeg)

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Bra og enkel forklart Prometherion !

 

*Du må også huske på å nevne at hasjisj gjør at man ikke orker å stå opp på morgen også. Så hvis du går på skole og røyker hasj, da er du sannsynlig fukd. Det kan være at du er fukd fra før av også, men hasjen forsterker problemet.

 

*Korttidshukomelsen svekkes. Du sliter med å huske på ting du nettopp har gjort.

 

*Kommunikasjons evnen svekkes også. Du har problemer med å snakke ordentlig, gir uklar ordlyd.

 

*Du blir deprimert av bakrusen til hasj. Du sitter og tenke: Hmmm ... Skal jeg fyre opp en til? Også går du i en ond cirkel, og hvis du ikke klarer å behersker deg selv. Så vil kroppen bli vant til hasjen etter langtid med kontinuerlig bruk, og du MÅ røyke for å bli "normal" igjen.

 

*Du blir noia, eller redd for å gå ut og møte mennesker.

 

Dette er alt det negative jeg kan ramse opp om hasj. De negative symptomene er ikke varig, og det gjelder KUN når du er i hasj rus, eller bakrus. Dvs du blir ikke sånn som nevnt overfor konstant heletiden etter at du har tatt en blås.

Du vil føle deg "frisk" igjen hvis du tar en lengre pause. Det samme kan sies on alkohol, du vil føle deg "frisk" igjen når du er edru.

Endret av Game-master
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...