Gå til innhold

Alternativ til D-link DIR-655

Xvani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er stort sett meget bra. Svakheten er overføring mellom maskiner tilkoblet LAN. Der kan den være treg i endel tilfeller.

Hvis du klikker på linken min under, så finner du tester av routere.

Synes forøvrig Linksys WRT320N til 690kr ser ut som et godt kjøp. Den har 5 & 2,4GHz, Gigabit og vil trolig støttes av DD-WRT firmware etterhvert.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til Jensen, men kjenner ikke den du linker til.

Du finner brukbare tester her:

http://www.smallnetbuilder.com/component/o...d,189/chart,124

De som ligger høyt opp på listen her er stort sett dugende routere.

DIR-655 er en velgdig rask og bra router. Jeg har den selv og det eneste ankepunktet mitt er svak hastighet fra LAN til LAN. Regner med at dette blir fikset på en firmwareoppgradering hvis de bare får ut fingeren...

Lenke til kommentar

D-Link er helt på jordet når det gjelder firmwareoppdateringer til DIR-655. Kommer med firmwareoppdateringer støtt og stadig uten særlige forbedringer.

Du kan ta en titt på Linksys WRT160NL, bruker den nå, og synes den er veldig bra. Den har dog ikke gigabit ethernet, men 802.11n som du er på utkikk etter.

Den støtter også Linux, noe som vil si at tredjeparts firmware er mulig. OpenWRT tester dette på denne nå, så vi kan nok se DD-WRT også etterhvert. Det gir routeren mye flere muligheter enn f.eks med DIR-655.

Lenke til kommentar

har en dir 535 og en dir 655.. og dir655 er så sinnsvakt ustabil.. går ned hele tiden, må dra ut strømmen og sette den i igjen..

I løpet av 2 mnd har det skjedd 20-30 ganger med dir655 og ikke en jævla gang med dir 535..

Nå er problemet at jeg må levere fra meg DIR-535en, har dere noen tips for at ikke 655en skal krasje hele jævla tiden? HW: version A3 og firmware: 1.21b

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
I løpet av 2 mnd har det skjedd 20-30 ganger med dir655 og ikke en jævla gang med dir 535..

Det er vel DIR-635 tenker jeg. DIR-655 skal ikke krasje uten videre. Jeg sammenlignet DIR-655 med en DD-WRT-router og måtte opp i 1200 forbindelser i bittorrent før DIR-655 knelte. Ved standard 200 forbindelser så malte den som en katt.

Det kan jo være at routeren din er defekt? Du kan jo prøve å oppgradere firmware, men 1.21 er forsåvidt en stabil versjon.

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Firmware/

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

er 655 jeg har.. 1.21 er nyeste versjon får jeg beskjed om når jeg trykker update? får prøve noe fra linken din..

Jeg streamer jo forøvrig 720p og 1080p til ps3en noen timer daglig og i tillegg laster jeg jo en del på 30mbit linjen min, men 535 routeren har null problemer med å spise unna hva som helst..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Hvis du laster ned med bittorrent så vil du merke at streamingen kan gå tregere etterhvert på DIR-655. Jeg har forøvrig samme gode erfaring som deg med DIR-635 og må si at DIR-655 skuffer når det gjelder streaming på LAN når man tenker på at den burde yte langt bedre enn 635 pga Gigabit Har ingen andre problemer enn streamingen som er veldig treg innimellom på 655. Bruker PS3 og innimellom så tar det lang tid å få listet opp mediafiler fra PC. Det hender også at det blir hakking ved avspilling av film om routeren er i ekstra dårlig humør.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
har en dir 535 og en dir 655.. og dir655 er så sinnsvakt ustabil.. går ned hele tiden, må dra ut strømmen og sette den i igjen..

Nå er problemet at jeg må levere fra meg DIR-535en, har dere noen tips for at ikke 655en skal krasje hele jævla tiden? HW: version A3 og firmware: 1.21b

Du har ikke noen trådløse dingser som forstyrrer signalet?

Har samme problemet selv, men det visste seg at naboen hadde et par trådløse bakhøytallere fra Panasonic som fikk det trådløse nettet å krasje, hver gang han skrudde de på (!!)Prøv å test med å ha nettet på en høyere kanal, eller lavere for den saks skyld. Går utfra det er det trådløse nettet som går ned? Synes Dir655 er en fantastisk router. Bra fart. Streamer 720 uten problem. Ser noen nevner at det går tregt å få fram stream filer til ps3. Det har jeg vanskelig for å skjønne.

Lenke til kommentar

Meraphi: ja det er mye trådløse nett her, MEN det er hele routeren som krasjer, en må dra ut stikkontakten for å få den opp igjen. Trådløst skyr jeg som pesten så det bryr jeg meg ikke om, bare ikke resten krasjer.

Og 655 har problem når hastigheten kommer over 100mbit på streaming, om ps3mediaserver må transcode 1080p materiale kan det til tider forekomme, og da risikerer en hakking med 655. Nå har jeg gått over til å ha linksys gigabit switch koblet etter 655 og nå funker egentlig alt utmerket.

SOm test kan du jo overføre en stor fil til ps3en.. feks 4gb også måler du hastigheten, jeg fikk bare rett over 100mbit før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...