Gå til innhold

Når det står supports dual ddr må man bruke dual?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestilt et epox med nforce som støtter dual ddr betyr det at jeg må bruke to rambrikker?

Nei det gjør det ikke. Men har du to brikker, og vil benytte det, så er det viktig å plassere de riktig i de (vanligvis) tre slotene som er tilgjengelige.

idiotisk spørsmål...

Så gi beng i å svare da. Sånne uttalelser er totalt unødvendige.

Lenke til kommentar
Så det betyr at jeg kun kan bruke min 266 brikke som 200?

Eh...

Om du har en 266 brikke så er det ikke 266MHz det tallet står for. Antall MHz som den brikken max skal kunne kjøre på uten overklokking er 133,33MHz. 266 er bare et tall som skal forklare at siden dette er en DDR-brikke så skal den kunne overføre data ca like raskt som en 266MHz SDR Sdram brikke. Dette er ikke helt sant pga latencyen på en 133MHz DDR brikke blir mye tregere enn på en hyotetisk 266MHz SDR SDrambrikke... men men, så tilbake til saken:

Hovedkortet vil kunne kjøre ram'en din (133MHz, "266", PC2100) på den hastigheten den skal. (133,33MHz) selv om FSB stilles mye raskere (f.eks 166MHz som de fleste nyere AMD-prosessorer går på)

Lenke til kommentar
idiotisk spørsmål...

Dette er ikke et idiotisk spørsmål.

[*]Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar (noe du beviste nå)

[*]Hvis du husker tilbake til tiden da RDRAM var mye i bruk så måtte disse installeres i par. For folk som ikke har så mye peiling er det ikke så lett å vite. Bedre å spørre en gang for mye en for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...