Gå til innhold

Er 24 år, hjelp til utdanning. Ev. jobb skifte.

Vegabond

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 24 år, og har fått jobben litt i strupen nå. Jeg jobber som platearbeider og har vært bas på større prosjekter.

Det jeg er litt usikker på nå, er om jeg burde skifte arbeidsplass, eller om jeg burde gå skole.

Da jeg sier skifte arbeidsplass, så mener jeg også en annen form for arbeid, kanskje maskinering, tegning slike ting.

Jeg har brukt AutoCAD en del, og behersker det godt. Har også bygget meg en cnc fres privat, som er ment for hobbybruk.

Jobben jeg leter etter, er den jobben jeg bør glede meg til og dra på, ikke sukke hver morgen når klokken ringer.

Har også lyst til og gå skole, da jeg tror det er best og gjøre det nå som det er litt nedgangstider.

Noen som har et tips eller to?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil du videre utdanne deg innen ditt fagfelt eller til noe helt annet?

Allmenn påbygning kvalifiserer til de fleste studieretninger som ikke krever ekstra matte osv..

Forkurs til ingeniør er også et alternativ, hvis du ønsker å bli ingeniør.

Er egentlig litt usikker på hva jeg vil bli, har liksom så mange ønsker. Har litt lyst på og tegne konstruksjoner og diverse, men tror også jeg kan gå lei ganske fort av det.

Helikopter sertifikatet hadde også vært kult, men har hørt at det kan tære ganske mye på privatlivet og jobbe som pilot.

Cnc har jeg mest som hobby, og tror kanskje det fort kan bli kjedlig.

Når det gjelder det og begynne med noe helt nytt, så krever jo det noen års skolegang. Elektro eller styringsmekanismer kan kanskje være noe, men som sakt litt usikker.

Finnes det noen plass man kan snakke med noen om dette? rådgiver på skole eller noe slikt?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...