minien_ Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hei! Jeg er på jakt etter ny laptop. Den skal først og fremst brukes hjemme, men også noe til skole. Grunnen til at jeg ikke er på jakt etter en studentpc, er at jeg skal begynne på privatskole og der får man egen pc. Er ikke sikker på om jeg skal kjøpe en minipc eller en vanlig. Det kan godt være greit med en liten og lett minibærbar, siden den mest skal disponeres hjemme. Men de er ofte treige, og vil kunne kjøre litt store programmer på den. Men akuratt nå er det en vanlig som jeg prioriterer sterkest. Vil ha en kvalitetsPC som ikke er for dyr. Her er kravene: - God batterilevetid - Skarp og lyssterk skjerm - Ikke større enn 15,6" tommers (vil helst ha 13,14 el. 15") - Stor harddisk (320 - 500GB) - Ikke for dyr. Maks 6500,- Har sett litt på Acer 3810T. Den skal visst ha super batterilevetid og stort minne. Er denne bra, eller fins det noe bedre? Fins det bra pcer til en pris på 3000-4000? Lenke til kommentar
program Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 I prisklassen 3000-4000,- tror jeg ikke du får en kvalitetsPC med godt batteri, skarp og fin skjerm og så stor lagringsplass. Denne er god: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109298 Må nevne at skjermkortet er dårlig, så det er ingen PC for spill. Lenke til kommentar
minien_ Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 I prisklassen 3000-4000,- tror jeg ikke du får en kvalitetsPC med godt batteri, skarp og fin skjerm og så stor lagringsplass. Denne er god: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109298 Må nevne at skjermkortet er dårlig, så det er ingen PC for spill. Kan man ikke kjøre spill på den som for eksempel The Sims 2? Lenke til kommentar
program Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Etter hva jeg vet så krever ikke Sims 2 så mye. Men jeg har ingen erfaring med det. Men hvorfor skal den brukes til skole når du får en skolePC? Etter hva jeg vet så krever ikke Sims 2 så mye. Men jeg har ingen erfaring med det. Men hvorfor skal den brukes til skole når du får en skolePC? Lenke til kommentar
minien_ Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Etter hva jeg vet så krever ikke Sims 2 så mye. Men jeg har ingen erfaring med det. Men hvorfor skal den brukes til skole når du får en skolePC? Etter hva jeg vet så krever ikke Sims 2 så mye. Men jeg har ingen erfaring med det. Men hvorfor skal den brukes til skole når du får en skolePC? Jeg begynner i 10ende på ungdomsskolen nå, og den kan brukes til eksamener og noen ganger i timene også. Sims2 tar litt plass, men det er jo ganske stor harddisk på denne pcen. Lenke til kommentar
medlem-193730 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 The Sims 2 krever veldig lite, pleide å spille det for 2-4år siden, hadde da en bærbar som jeg betalte ca 6000kr for. Farten var akseptabel også med noen tillegspakker. Min gamle pc hadde ATI 1250 eller 1300, og en AMD dobbelkjerneprossessor. Lenke til kommentar
program Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Men koster ikke den PCen du nevnte ca. 7000,-? Den er i alle fall god. Plassen er IKKE noe problem når det gjelder Sims 2. Regner med at det tar max 10-20GB til sammen. Men PCen har 500GB plass. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Acer 3810 som er diskutert har en prosessor på 1.3GHZ, noe som fort kan bli drøt lite, kombinert med et grafikkort som ikke er laget for gaming så er dette her en pc som er laget for de på farten, og ikke for de som skal spille. Sims 2 vil nok gå bra, men noe nyere enn det blir nok optimistisk. Ellers er det en fin pc, veldig lett, ikke spesielt tykk, grei skjerm, stor hdd, nok minne, og en batteritid på 10 timer er helt utrolig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå