duveit Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Tenker på å bygge meg en ny pc og la den eldre garde arve min nåværende, (P4 2.6 ghz), og etter endel romstering rundt på web, så har jeg satt sammen en pakke komponenter som det hadde vært alldeles herlig å få tilbakemelding på! Mitt fokus er ytelse, kvalitet og (lite)støy. Dvs at den skal kunne brukes både til de tyngste spill, og at man ikke må bruke hørselvern under vanlig arbeid. Link til handlekurv er her -> https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=103126 Antec Performance One P180 Asus ENGTX280/HTDP/1G Asus P6T Deluxe V2 Intel Core i7 920 Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB) Thermalright ULTRA120 Extreme Thermaltake Toughpower 750W Edit: La inn linker til komponenter. Endret 22. august 2009 av duveit Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ville byttet ut PSU til Denne og skjermkortet ville jeg byttet ut med 4890 du kan muligens kjøre crossfire om nødvendig. Det er ypperlig til overklokking om du skal det? Hvordan budsjett har du tenkt deg på? Lenke til kommentar
duveit Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Ville byttet ut PSU til Denne og skjermkortet ville jeg byttet ut med 4890 du kan muligens kjøre crossfire om nødvendig. Det er ypperlig til overklokking om du skal det? Hvordan budsjett har du tenkt deg på? Hvorfor Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS istedetfor Thermaltake Toughpower 750W? Angånde GPU så har best erfaring med geforce gjennom årene så tenkte først og fremst det, men skal vurdere om jeg skal gi Radeon en ny sjanse. Er vel uansett kortprodusentene som jeg har vært uheldig med tenker jeg. Budsjett blir vel ca 15.000 ser det ut til. Tanken er den at jeg ikke vil kjøpe den cpu'en som kom i går til 8000, men samtidig ikke gjøre for mange kompromisser på pris vs ytelse. I forhold til overklokking, så er det ikke meg i mot, men det blir en vurdering opp mot kjøling/viftestøy, så ikke bestemt meg for noe på forhånd. Endret 22. august 2009 av duveit Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg ville valgt modulær psu, angrer sykt på at jeg ikke valgte det ^^ Har den Corsairen der btw Lenke til kommentar
duveit Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Jeg ville valgt modulær psu, angrer sykt på at jeg ikke valgte det ^^Har den Corsairen der btw Ja er det så stor fordel utover at det blir enklere å skifte PSU ved en senere anledning? Ser forøvrig at Thermaltake Toughpower 750W modulær finnes. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg ville valgt modulær psu, angrer sykt på at jeg ikke valgte det ^^Har den Corsairen der btw Ja er det så stor fordel utover at det blir enklere å skifte PSU ved en senere anledning? Ser forøvrig at Thermaltake Toughpower 750W modulær finnes. Corsair har en utmerket modulær PSU, HX750W. Det er 80plus sølv sertifisert og oppfyller gullkravet ved 230V. Det er en hundrings dyrere enn TT PSU'en, men det vil du sannsynligvis spare inn på strømregningen over tid, pluss at det avgir mindre varme. Skal du absolutt ha et Nvidia grafikkort, er gtx280 et dyrere og dårligere valg enn gtx275. Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Støtter ei57 Jeg ville ikke engang vurdert 280, GTX 275 koster mye mindre og gjør det hakket bedre, installerte nettopp ett slikt kort i en maskin med Q6600 prosessoren og den kjører nå alle spill unntatt Crysis smertefritt på høyeste kvalitet Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Dere bør vel kanskje skille mellom dårlig valg generelt og dårligere valg når det gjelder pris/ytelse? 280 er da et bedre kort? Samme som 285 er bedre igjen... Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Dere bør vel kanskje skille mellom dårlig valg generelt og dårligere valg når det gjelder pris/ytelse? 280 er da et bedre kort? Samme som 285 er bedre igjen... Er 280 bedre enn 275? Sjekk tabellene på Tomshardware.com og du vil se at 275 kommer bedre ut enn 280. 280 er det Nvidia-kortet du får minst ytelse/kr og i tillegg brenner det mest effekt. Ingen grunn til å betale 800 kr ekstra for det. Da er det tross alt bedre å legge på et par hundre til, og kjøpe et gtx285. Da får du litt mer ytelse/kr og svir av litt mindre varme. Uansett betaler du blodpris for noen prosents ekstra ytelse. Lenke til kommentar
duveit Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Støtter ei57 Jeg ville ikke engang vurdert 280, GTX 275 koster mye mindre og gjør det hakket bedre, installerte nettopp ett slikt kort i en maskin med Q6600 prosessoren og den kjører nå alle spill unntatt Crysis smertefritt på høyeste kvalitet Jo http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...x1200,1473.html holder med GTX275 tydeligvis, og 285 blir for dyr. Corsair har en utmerket modulær PSU, HX750W. Det er 80plus sølv sertifisert og oppfyller gullkravet ved 230V. Det er en hundrings dyrere enn TT PSU'en, men det vil du sannsynligvis spare inn på strømregningen over tid, pluss at det avgir mindre varme. Takk! skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 HX750ien er bra. bruker den selv og bråker ikke noe særlig..kan ikke høre delene uansett da jeg har lyd på når jeg spiller. Kan også anbefale ATI 4890 xxx versjonen. har ikke lest hele tråden, så er ikke sikker på om du har utelatt denne produsenten helt. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 ingen intensjon i å kapre tråd, men har et pitelite spørsmål ang et i7 920 system. Leter etter ett hovedkort i prisklassen 1500-2000 . Har sett på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126015 , er dette noe å gå for ? .Skal klokke litt men ikke til den store gullmedalje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå