Lugmeister Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Fikk opta inn på acm på programmet så venter kun på bekreftelse nå fra msdaa Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Jeg anser det som lovlig, om enn i et skyggelandskap. Jeg så en post på reflags(?) som nevnte at i Terms of [...] Tja, Microsoft er nok mer en villig til å gi billig os til stundenter av selvsagte grunner, det jeg er så naiv til (blir jo egentlig det motsatte av naiv, men dere forstår poenget hehe) er om ikke denne student siden blir tatt for misbruk av tjenesten som igjen fører til svartlisting av lisenser gitt til dem. Noe som sikket ikke skjer, men har blitt for gammel til å gidde å rote med det så lar bestillingen på Amazon stå. Endret 4. september 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg forstår hva du tenker på. Det opprinnelige formumet har oversteget 85 sider tidligere i dag, så det er klart at muligheten er der. Det eneste som er synd med denne avtalen (ikke mellom MS og ACM men generelt) er at det virker som om det er relativt få universiteter eller andre utdanningsinstitusjoner som har avtaler, og av de som har en slik avtale gjelder det langt i fra alle. UiB som er der jeg hører hjemme har for eksempel kun avtale for de som har tilknytning til en utdannelse innenfor IT. Disse har nok bruk for mer programvare (antar jeg) enn oss andre, men en student er nå uansett en student. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Får ikke forandret språk jeg :S Får bare en error.. ....Fikk det til nå Endret 4. september 2009 av Crimar Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Får ikke forandret språk jeg :S Får bare en error.. ....Fikk det til nå Bra du fikk det til... Håper du blir fornøyd med din Windows 7 Pro utgave, med norsk språkpakke og alt. Og for kun 120 kroner.... :!: Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg.. Glad jeg så denne posten her MYE raskere nå.. Har en lapotop fra Acer med vista som var stappfull av dritt, men nå er den ganske så kjapp igjen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Jeg har jo brukt dagen min til å installere Windows 2008 server på serverene mine her hjemme. Har kjørt Windows 2003 server til nå. Da jeg sjekket prisen på Win2008 Enterprise, fikk jeg jo bakoversveis. Ca 20.000 per lisens, det betyr at jeg har installert programvare for 60.000 i dag. Og for det har jeg betalt 120 kroner Ja, det lønner seg tydeligvis å være student ja Endret 5. september 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Her er noe av det jeg har tilgang til, gratis Eneste som er crap er at smarte MS har lagd det så jeg må laste ned en .exe fil som laster ned og installerer på den maskinen den blir kjørt på, så da må jeg alikevel laste ned det ulovlig siden jeg har Mac. (Men fikk jo key så da er det greit.) Hadde vært litt enklere om man kunne laste ned en iso. Endret 5. september 2009 av Thomas_H Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 På MSDNAA siden jeg har tilgang på (og alle andre som betaler de $19) får du lastet ned .iso filer...så er rart du ikke får det. Men om du mener den .exe filen som starter nedlastningen, så ja, den får jeg å. Kan du ikke lage deg en virtuell pc (VMware workstation, MS Virtual pc etc) og så laste ned derfra? Finnes vel programmer som fikser det på mac? Lenke til kommentar
Karstein Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Er betalingen nødt til å være bekreftet for å kunne logge seg inn på myacm.org ? Endret 5. september 2009 av Karstein Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er betalingen nødt til å være bekreftet for å kunne logge seg inn på myacm.org ? Nei, det må den ikke. Men betalingen må være i orden før du får lov til å "opte in" på MSDNAA...så ingen tilgang der før alt er i orden. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 yes om 24 timer så er MSDN kontoen oppe:D Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) For et utrolig dårlig system dette er da. Men jeg er student ved HiB, har jeg rettigheter til dette? Edit: En ting til. Dersom jeg bestiller en versjon fra la oss si amazon, kan jeg da bruke denne på min stasjonære og bærbare, eller forplikter jeg meg til én PC? Endret 5. september 2009 av excel Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Søk på MSDNAA sine sider etter Bergen. Om høyskolen er der husker jeg ikke. http://www.msdnaa.net/search/schoolsearchIntl.aspx Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 For et utrolig dårlig system dette er da. Men jeg er student ved HiB, har jeg rettigheter til dette? Edit: En ting til. Dersom jeg bestiller en versjon fra la oss si amazon, kan jeg da bruke denne på min stasjonære og bærbare, eller forplikter jeg meg til én PC? kjøper du en lisens fra amazon er det kun en pc som kan ha den Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Viktig å ikke skrive inn norske navn med æøå. Da får du en tullemail som ikke fungerer og alt stopper opp. Eks. vil du om du skriver inn Christer Sørbø med stor sannsynlighet få mailen Csørbø@acm, noe som selvsagt ikke fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Viktig å ikke skrive inn norske navn med æøå. Da får du en tullemail som ikke fungerer og alt stopper opp. Eks. vil du om du skriver inn Christer Sørbø med stor sannsynlighet få mailen Csørbø@acm, noe som selvsagt ikke fungerer veldig bra. Bra at du oppdaget dette, jeg får oppdatere bloggen min ang det. Jeg brukte ikke ø da jeg skrev Høyskolen heller, tenkte det kunne stoppe opp noe. Uansett jeg er utrolig fornøyd med dette opplegget. Har nå oppdatert alle pcene mine med fullversjoner av Win7 og Win2008 og alt med lovlige lisenser, aktivert og alt. Og alt for små penger...jeg har avbestilt min Windows 7 ultimate versjon fra Amazon nå, Win7 Pro har jo alle funksjonene nå som jeg har fått byttet språk. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men jeg skjønner fortsatt ikke noe helt; er dette windows 7 pro slik det vil slippes om halvannen måned? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men jeg skjønner fortsatt ikke noe helt; er dette windows 7 pro slik det vil slippes om halvannen måned? Ja. Den "ordentlige" versjonen av windows 7 er allerede ute. Altså RTM versjonen. Allerede flere PC-produsenter osv som har fått den fra Microsoft (også derfor den er leaka ut på pirat-sider). Butikkversjonen vil være helt identisk med den du kan laste ned herfra. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) JA det er versjon 6.1 build 7600 som du kan laste ned fra MSDNAA, så det er den som du får i butikken i slutten av oktober. Her er ett ryddig og fint skrivebord i W7...spennende å se hvor lenge jeg greier å holde det så ryddig. Jeg savnet hurtigstart menyen som jeg har blitt så glad i, og har funnet en fin løsning, bare at den nå er på min høyre side og ikke ved start knappen. Men den fungerer som hurtigstart meny, og jeg er kjempe fornøyd. Endret 5. september 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå