simalarion Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Men i Svarte F*** , Tollen skal ha 600kr for at jeg skal få ut pakken! - mva + utlagt mva 570kr. Vært med på mye greier med Tollen, men UTLAGT mva!, hva i all verden er det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Men i Svarte F*** , Tollen skal ha 600kr for at jeg skal få ut pakken! - mva + utlagt mva 570kr. Vært med på mye greier med Tollen, men UTLAGT mva!, hva i all verden er det. Hva har du bestilt da? For hvor mye liksom? Hørtes rart ut at de skulle ha moms + forenklet tollgebyr + enda mer moms... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) win7 Ultima ble 1300kr - mva 212 (som er greit for det jeg regnet med når de først fikk Gollumfingrene sine på pakken). Men Utlagt mva har jeg aldrig sett, blir tydligvis flere mailer som inkl flott byråkrati i denne saken. O du HELIGE POTIT LAND googlet samt vært på tollens sider men blir ikke særlig klokere på det nye ordet jeg lærte i dag -Utlag MVA- som ligger på toppen av MVA. Noen her som har kontroll? Endret 8. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) 139£=ca 1400 kroner 25 prosent moms ca 300 kroner fortollingsgebyr ca 200 DA blir utlagt mva ca 500 kroner som jeg betalte via posten totalen for pakken i handa ca 1900 kroner. Endret 8. november 2009 av Lugmeister Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Ok, regnet med 212 så ble litt sure penger i så måte. Fortsatt litt billigere men på langt nær det gode kjøpet det en gang var hehe. Takk for svar. Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Noen som vet om det går an og laste ned win 7 fra en torrent eller noe, for så og bruke en upgrade-lisens. Upgraden jeg fikk tilsendt var kun 32bit, men skulle tro at lisensen funke både på 32bit og 64bit installasjoner? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Noen som vet om det går an og laste ned win 7 fra en torrent eller noe, for så og bruke en upgrade-lisens. Upgraden jeg fikk tilsendt var kun 32bit, men skulle tro at lisensen funke både på 32bit og 64bit installasjoner? Det er ikke lov å snakke om piratvirksomhet her, så du får ikke svar på slikt her. Uansett utrolig dumt å bruke en pirat plate med mulige bakdører, spyware, keyloggere etc når du først har en lovlig lisens. Lenke til kommentar
jaddå Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det er ikke lov å snakke om piratvirksomhet her, så du får ikke svar på slikt her. La ikke MS ut RTM versjonen som torrent? har vel aldri nevnt piratvirksomhet (men det er lov og snakke om det...) uansatt: vet du om ms vil gjøre d mulig å bestille alternate media som de gjorde med vista. Jeg har win 7 rc 64 bit og vil veldig gjerne fortsette med 64bit versjonen... Endret 17. november 2009 av jaddå Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 La ikke MS ut RTM versjonen som torrent? har vel aldri nevnt piratvirksomhet (men det er lov og snakke om det...) uansatt: vet du om ms vil gjøre d mulig å bestille alternate media som de gjorde med vista. Jeg har win 7 rc 64 bit og vil veldig gjerne fortsette med 64bit versjonen... RTM har aldri vært lagt ut lovlig, det er jo versjonen som kom/er i butikken nå. Du kan kjøpe Windows 7 i butikken, eller kjøpe og laste det ned fra Microsoft.co.uk, men det koster da. Finnes ingen andre lovlige metoder, om du ikke er student og går en IT relatert linje og har tilgang på MSDNAA via skolen. Du kan også kjøpe tilgang på MSDN og Technet, der kan du også laste ned, men MSDN koster vel ca 5.000 kroner per år, mens Technet koster deg ca 3.500 kroner per år her i Norge. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Upgraden jeg fikk tilsendt var kun 32bit, men skulle tro at lisensen funke både på 32bit og 64bit installasjoner? Ja, produktnøkkelen (- det er vel det du mener med "lisensen" -) fungerer både på 32-bit og 64-bit versjonene. En vanlig "retail"-pakke med Win7 Upgrade inenholder både 32-bit og 64-bit DVD'er, men jeg har hørt at de som får tilsendt en Win7-oppgradering i forbindelse med kjøp av Vista-PC kort tid før 22/10, kun får tilsendt samme versjon (32-bit eller 64-bit) som de har fra før. Noe lignende gjelder enkelte som har kjøpt og lastet ned Win7 - de har kun fått enten 32-bit eller 64-bit versjon (i form av en ISO-fil). I begge tilfeller tror jeg du møter døve ører hvis du spør om du kan få bytte til en 64-bit versjon istedet. Men, hvis du har en gyldig Win7-lisens, så har du etter mitt syn rett til å bruke den på enten 32-bit eller 64-bit Win7. Lån en 64-bit DVD av noen du kjenner. (Tilby deg å ta en backup for ham også, og oppbevar backupen hos deg for sikkerhets skyld.) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Hmm enda en overaskelse. Win 7 nekter meg å innstallere på 2 stk pcer. Med min Vista home premium (orginal) er jeg oppe i 4 pcer. Har en kjip jobb forran meg nå om jeg ikke får validert win7 på media pcen min, har ikke råd til 2000kr til for et OS. Er dette blitt strengere på win7?, Endret 24. november 2009 av simalarion Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du kan jo prøve å ringe microsoft support, mener at de har vært runde på det tidligere ihvertfall. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hmm enda en overaskelse. Win 7 nekter meg å innstallere på 2 stk pcer. Med min Vista home premium (orginal) er jeg oppe i 4 pcer. Har en kjip jobb forran meg nå om jeg ikke får validert win7 på media pcen min, har ikke råd til 2000kr til for et OS. Er dette blitt strengere på win7?, Skulle jo bare mangle at du ikke får aktivert den på mer enn en pc. Det er jo liksom hele poenget. En lisens = en pc. Enkelt å greit. Er det en OEM, oppgradering eller fullversjon du har kjøpt da? Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Endelig ble min versjon av windows 7 sendt fra dell i dag. Men de var grådig på frakten. Hele 200 kr skulle de pokker meg ha. Men så sendte de den og med UPS og da. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Skulle jo bare mangle at du ikke får aktivert den på mer enn en pc. Det er jo liksom hele poenget. En lisens = en pc. Enkelt å greit.Er det en OEM, oppgradering eller fullversjon du har kjøpt da? Fullversjon Ultimate, tok ikke det som en selvfølge da som nevnt fullversjonen av Vista home premium er aktivert på 4 pcer uten problem. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Fullversjon Ultimate, tok ikke det som en selvfølge da som nevnt fullversjonen av Vista home premium er aktivert på 4 pcer uten problem. Ok, men uansett så kan du ikke forvente at den skal funke på mer enn en pc. Det bryter mot MS betingelser om du kjører den på flere, og du ville uansett risikert at lisensen kunne blitt svartelistet når WGA starter opp, om du har den installert på flere pcer på en gang. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tja, fungert før og fikk aktivisert når jeg ringte dem nå. Tviler på at de svartlister dette i etterkant, må jo bli en storm av mindre fornøyde kunder i så fall. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tja, fungert før og fikk aktivisert når jeg ringte dem nå. Tviler på at de svartlister dette i etterkant, må jo bli en storm av mindre fornøyde kunder i så fall. Hvorfor skal folk bli misfornøyd når de bryter loven? Om jeg mister lappen for å kjøre for fort, kan jeg jo ikke bli misfornøyd...det er jo min skyld. Bruker man samme lisens på flere pcer samtidig, så bryter man mot EULAen til MS, og da risikerer man å få sin lisens svartelistet. Ingen grunn til å bli misfornøyd da, du tar jo en sjanse med å bryte betingelsene du godtar når du installerer og bruker Windows 7. Om du ikke gidder å lese betingelsene, og bare trykker ja på at du godtar dem, så er det faktisk din egen skyld og ikke MS sin, derfor kan de helt uten problem svarteliste lisensen din om du bryter med de betingelsene du har krysset ja på at du godtar (du kan ikke trykke nei å fortsette). Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Voldsomt da, kjøpt win7 ultima for 2000kr, forstår ikke helt greia at du må gi meg moral preken på at jeg bruker den på 2 pcer ved å ringe dem å be dem aktivere. Skulle videre tro at det ikke var kunder som meg de først og fremst ønsket å svartliste. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Voldsomt og voldsomt. Bare fordi du har betalt 2000 kroner, så kan du ikke forvente at du kan gjøre som du vil. I alle betingelser ang Windows 7 (og andre Windows versjoner) står det helt klart og tydelig at du ikke kan installere den lisensen på flere enn en pc. Så det er ikke relevant hva du har betalt, for det eneste unntaket MS har ang en lisens på flere pcer er familiepakken. Har du kjøpt en annen versjon enn familiepakken, uansett hvor mye du har betalt, så kan du ikke installere den på mer enn en pc. Enkelt å greit. Så jeg skjønner derfor ikke hvorfor du kan bli misfornøyd om ikke det går. Eller at du eventuelt blir overrasket om lisensen din en gang blir svartelistet om du greier å jukse deg til å få installert den på flere pcer samtidig. Du bryter jo betingelsene du sier du har lest under installasjonen. Og om du leser betingelsene som fulgte med Windows 7 platene, så står det der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå