Gå til innhold

Forhåndsbestille Windows 7, hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte nå win7 Ultimate til 1450kr inkl frakt (var da veldig billig). Men blir altid redd for det via alle frykter - Toll! - Noens om vet om dette kan havne der?

Henger meg på denne og nevner: Kjøpte ny PC nylig med W Vista og gratis W 7 når den ble lansert. DVD er sendt til meg og den burde ha vært her i dag. Ser på pakkesporing at den er satt på "Shipment on hold" i Oslo. Dette var uventet. Jeg fulgte bare anvisningene på skjermen, brukte mitt lisensnummer og bestilte etter "oppskriften". Fikk bekreftelse på at den var sent og sporingsnummer og alt. Noen som opplever det samme?

RandiA

Lenke til kommentar

Kjøpte en Acer i august, bestilte oppgradering til win7 etter oppskriften på acer.no/acer.com

Betalte frakten med visa kort, og frakten vil ikke bli trukket fra kontoen før utsendelse.

 

Fikk mail om tirsdag, 20/10: Hvor det blant annet stod:

 

We would like to inform you that we will be deducting NOK 130.9500 from your credit card for your Order number : ################ from 20th October 2009.

 

 

 

Confirmation email with the payment status will be sent to you upon payment received..

 

Ikke noe er trekt fra kontoen enda, men lurer bare på når Acer sender ut win7, Norsk.

 

Frakten er 130,95 engelsk stavemåte over her, hmmm håper jeg da....!

 

Avsender er: [email protected]

Lenke til kommentar

Ser ut som om de så bort i fra VAT som ble trukket fra ved bestilling slik at prisen ble 139£

 

Greetings from Amazon.co.uk.

 

You saved £10.37 with Amazon.co.uk's Pre-order Price Guarantee!

 

The price of the item(s) decreased after you ordered them, and we gave you the lowest price.

 

The following title(s) decreased in price:

 

Microsoft Windows 7 Ultimate (PC)

Price on order date: £159.85

Price charged at dispatch: £149.48 Lowest price up to and including release date: £149.48

Quantity: 1

Total Savings: £10.37

 

£10.37 is your total savings under our Pre-order Price Guarantee.

Lenke til kommentar
Ser ut som om de så bort i fra VAT som ble trukket fra ved bestilling slik at prisen ble 139£

 

 

Greetings from Amazon.co.uk.

 

You saved £10.37 with Amazon.co.uk's Pre-order Price Guarantee!

 

The price of the item(s) decreased after you ordered them, and we gave you the lowest price.

 

The following title(s) decreased in price:

 

Microsoft Windows 7 Ultimate (PC)

Price on order date: £159.85

Price charged at dispatch: £149.48 Lowest price up to and including release date: £149.48

Quantity: 1

Total Savings: £10.37

 

£10.37 is your total savings under our Pre-order Price Guarantee.

Ja, dette ser jo positivt ut, men jeg sjekket i "arkivet" mitt og så at prisen var £139 da jeg bestilte 31/8, så det var faktisk Amazon som sparte £10 i dette tilfellet.

Jeg sendte en beskjed til Customer Service søndag kveld og lurte på hvordan de forklarer dette, og mandag morgen ligger det et svar i Inbox'en der de innrømmer å ha gjort en feil og de £10 skal jeg få refundert i løpet av et par dager.

 

Så hvis du mener å huske at prisen var £139 da du bestilte, så er det bare å ta kontakt med Amazon. (Bruk kontaktskjema når du er innlogget, oppgi ordre nr.)

Lenke til kommentar

Dear Customer,

 

Greetings from Amazon.co.uk.

 

We are writing to confirm that we have processed your refund in the amount of £10.48 for your Order xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

This refund is for the following item(s):

 

Item: Microsoft Windows 7 Ultimate (PC)

Quantity: 1

ASIN: B001XCWGII

Reason for refund: Account adjustment

 

The following is the breakdown of your refund for this item:

 

Item Refund: £10.48

 

Your refund is being credited as follows:

 

Credit Card: £10.48

 

These amounts will be returned to your payment instruments within 10 business days.

 

Have questions about our refund policy?

Visit our Help section for more information:

Lenke til kommentar
Amazon har satt penger tilbake til meg også.

 

Men Tollens Gollumfingre fikk selvsagt tak i pakken (giftwrap, men står trolig amazon på pakken fordet) og har ligget en ekstra uke der i påvente av sine sure 200kr.

 

Om ikke annet har vi funnet ut å bruke penger på gift wrap er bortkastet, da tollerene unansett får tak i pakkene og vet verdien.

Kanskje de sender med en lapp med slik info som faktisk posten/tollen MÅ fjerne før de sender pakken videre....så kanskje det virker mot sin hensikt.

For de som mottar pakkene finner ingen info ang pris så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Windows 7 Home Premium som jeg forhåndsbestilte fra Amazon.co.uk, den kom på lørdag. Tollerne skulle ha sitt seff:(

 

Litt OT: Når kommer norsk win 7? Jeg venter bare på å kunne laste ned norsk image å bruke min engelske kode på det. Skulle vel gå knirkefritt det:)

Lenke til kommentar
Hei, har alle som forhåndsbestilte Windows 7 fra Amazon.co.uk mottatt pakken? Jeg går fortsatt og venter på min. Skikkelig irriterende siden det ligger en ubrukt SSD disk og venter på bruk.

 

Jeg er i samme situasjon. Har ny SSD disk som venter på Windows 7 fra amazon.co.uk

Begynner å bli en smule utålmodig nå

Lenke til kommentar
Jeg fikk min Windows 7 Home Premium som jeg forhåndsbestilte fra Amazon.co.uk, den kom på lørdag. Tollerne skulle ha sitt seff:(

 

Litt OT: Når kommer norsk win 7? Jeg venter bare på å kunne laste ned norsk image å bruke min engelske kode på det. Skulle vel gå knirkefritt det:)

 

Du får jo ikke lastet ned norsk image noe sted...Microsoft har ingen planer om å gjøre MS Store download tilgjengelig i Norge (les svar fra MS her: http://samfunn.myhken.com/?p=835 ), så de eneste stedene man får lastet ned norsk image er fra MSDNAA/MSDN/Technet.

 

Så du må nok nøye deg med guiden min til hvordan du kan bytte språk:

http://samfunn.myhken.com/?p=447

Lenke til kommentar
Imaget trenger ikke være lovlig så lenge det er umodda.

Henter det vel fra en ymse tracker:)

Det gjør jo ikkeno når jeg har betalt for lisensen:)

 

Høres ut som en utrolig god plan...har lovlig lisens, men laster ned ulovlig piratkopier som kan inneholde alt fra bakdører, keyloggere etc.

Hvorfor ikke bare laste ned språkpakken, kjøre .bat filen jeg har laget, eller om du er redd for at jeg har lagt inn noe snusk, skrive de tre linjene med kommandoer i CMD og slette den register oppføringen, så har du norsk versjon.

Da er du mye tryggere i alle fall.

Lenke til kommentar
Imaget trenger ikke være lovlig så lenge det er umodda.

Henter det vel fra en ymse tracker:)

Det gjør jo ikkeno når jeg har betalt for lisensen:)

 

Høres ut som en utrolig god plan...har lovlig lisens, men laster ned ulovlig piratkopier som kan inneholde alt fra bakdører, keyloggere etc.

Hvorfor ikke bare laste ned språkpakken, kjøre .bat filen jeg har laget, eller om du er redd for at jeg har lagt inn noe snusk, skrive de tre linjene med kommandoer i CMD og slette den register oppføringen, så har du norsk versjon.

Da er du mye tryggere i alle fall.

 

Takk for hjelpen. Jeg får se hva som skjer.

 

For meg er ikke piratvare synonymt med keyloggers og snusk, bruker man private trackere ligger man ganske godt ann, spes om de er norske.

Passer man litt på hva man henter blir man bitt ekstremt sjeldent.

Men jeg skal sjekke ut guiden din uansett:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...