Gå til innhold

Forhåndsbestille Windows 7, hvor?

Anbefalte innlegg

Javel, er det bare hos meg det ikke er mulighet å laste ned Win 7 lenger? Får ikke opp muligheten til dette på min MSDN konto:S

Jepp, etter stor pågang av nedlastinger fra "ikke-studenter" har de nå fjernet Windows 7 som et tilbud.

Er liten sjans for at dette kommer tilbake. Kanskje når Windows 7 er ute i salg, det vil tiden vise. :F synd du ikke rakk det da.

No prob rakk å notere meg lisensene eg og laste ned x86 og x64 bit av den engelske utgaven av Win 7 Pro:D, men var innom der for å laste ned Vista he he og så at Win 7 var vekke. Jaja, kjipt for de som prøver å registrere seg nå da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Javel, er det bare hos meg det ikke er mulighet å laste ned Win 7 lenger? Får ikke opp muligheten til dette på min MSDN konto:S

Jepp, etter stor pågang av nedlastinger fra "ikke-studenter" har de nå fjernet Windows 7 som et tilbud.

Er liten sjans for at dette kommer tilbake. Kanskje når Windows 7 er ute i salg, det vil tiden vise. :F synd du ikke rakk det da.

No prob rakk å notere meg lisensene eg og laste ned x86 og x64 bit av den engelske utgaven av Win 7 Pro:D, men var innom der for å laste ned Vista he he og så at Win 7 var vekke. Jaja, kjipt for de som prøver å registrere seg nå da.

Du kan gå på "My Software" så laste ned windows 7 der da om du allerede har "kjøpt" dem fra før av:)

Lenke til kommentar

Heh, typisk, akkurat litt for seint ute.. :!:

Ser at det blant annet er tilbud på forhåndsbestilling på Windows 7 Home Premium fra Amazon.co.uk på ca 65£. Dersom jeg kjøper fra UK, hvordan fungerer dette i forhold til norsk språk osv.? Må en trikse på noe tilsvarende vis som disse "Student"-Pro versjonene, ettersom jeg antar det er britiske lisenser?

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar
Heh, typisk, akkurat litt for seint ute.. :!:

Ser at det blant annet er tilbud på forhåndsbestilling på Windows 7 Home Premium fra Amazon.co.uk på ca 65£. Dersom jeg kjøper fra UK, hvordan fungerer dette i forhold til norsk språk osv.? Må en trikse på noe tilsvarende vis som disse "Student"-Pro versjonene, ettersom jeg antar det er britiske lisenser?

Helt korrekt, de selger selvsagt ikke norske utgaver. Om du ikke velger ultimate da, der kan du bytte språk via update.

Min guide for språkbytte er den beste måten å bytte språk på når det gjelder Hompe Premium og Pro, samt alle de lavere utgavene som basic og starter.

http://samfunn.myhken.com/?p=447

Lenke til kommentar

Pokker ta. Noen som vet om denne standardversjonen av Windows 7 er x86 eller x64?

Edit:

Lete før jeg spør.

# Windows 7 Home Premium (includes 32-bit & 64-bit versions) makes it easy to create a home network and share all of your favorite photos, videos, and music--you can even watch, pause, rewind, and record TV
Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Windows 7 Home Basic har "Delvis Aero". Noen som vet hva det betyr. Vil det si at man får DXVA?

Isåfall vil Home Basic være en ypperlig utgave å bruke, som ikke er så bloated med og bruker mye ressurser...

Om du har en test masking til overs, kan du jo slette ei.cfg filen fra .iso imaget du fikk via MSDNAA, så kan du teste Home Basic. Den ligger på 32bit DVD plata.

Du kan teste i 30 dager før du aktiverer, og rearm funker vel, så da blir det vel 120 dager.

Lenke til kommentar

Ahh, 32 bit. Litt forvirrende når det står 32bit på den ene linjen og støtter 8GB ram på neste linje, jaja...

Tenkte det kunne være greit med en lett versjon for HTPC, men heller ikke WMP følger med, og det er kanskje et problem...

EDIT: Kanskje jeg prøver, bare for gøy =)

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hmm, amazon.co.uk jukset med prisen. når jeg bestilte var den til 139£ uten VAT . når de sendte den i dag så var prisen oppjsutert til 149£+ frakt.

Rart, skulle jo tro at du ikke skule betale mer enn det som du har bekreftet da du bestilte.

Helt sikker på at det sto £139 som den endelige summen? Og du skal jo ha fått en kvittering på £139 da du bestilte også...

Ville ha sjekket det opp, det er jo 100 kroner ca.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mine for 53£ stk :p

Men jeg bestilte for 1 mnd siden..

Kanskje dere rett og slett snakker om to forskjellige versjoner ...?

Home Premium til 53£, Pro/Ultimate til 139/149£ ?

@Lugmeister: Hvis du har ordrebekreftelse fra Amazon, så kan du jo bare gjøre dem oppmerksom på feilen. De bruker å være greie med å kreditere kundens konto dersom Amazon selv har gjort en feil. (Eller om prisen på en vare med prisgaranti har gått ned.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...