Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor modem bryter forbindelsen til mediaspilleren etter nøyaktig 1800 sek

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke klart å finne svar på dette problemet noen andre steder, men synes det er rart hvis det kun er jeg som har det. Jeg har sett dette problemet både med Ps3 og Xbox i andre forum, men aldri noen løsning.

Jeg har en dlink dsm-320rd mediaspiller koblet opp på nettverket. Jeg har aldri hatt problemer med dette før, men nå har jeg skiftet til telenor. Etter nøyaktig 1800 sek får jeg opp meldingen "disconnected from media server." Jeg har prøvd med både en Speedtouch router og en Zyxel router (begge fabrikk innstillt fra Telenor), men akkurat det samme skjer...

Er det mulig at routerne til telenor har noe cache: max age på 1800 sek stilt inn? Er det isåfall mulig å endre denne verdien?

Er det noen innstillinger på routeren som vil endre dette problemet? Gikk inn på routeren og deaktiverte og aktiverte upnp igjen. Prøvde også å fortelle den at dlink spilleren var en set top box ettersom dette virket som det mest passende alternativet, men problemet er der like fullt...

Alle innspill verdsettes ettersom jeg er lei av å bare kunne se epiosoder under 30 min!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det kan være mye rart som er problemet.

Bruker du trådløst eller kabel på denne?

Hvis du bruker trådløs ville jeg testet med kabelforbindelse for å se hva som skjer.

Alternativt kan du kjøre en kontinuelig ping fra en kablet pc til ip-adressen modemet og mediaspilleren. Vent en halvtime og se om du får noe pakketap. Bruk eliminasjons metoden.

kommando: ping -t ip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...