Gå til innhold

[Løst]videoer i smplayer stopper opp når man spoler for mye (mandriva)

Anbefalte innlegg

Har mandriva 2009.1 og bruker som oftest smplayer for å spille av videoer.

Men har et lite problem med den. hvis jeg begynner å spole litt for mye i en video, vil videoen begynne å stoppe opp. "play" knappen er aktivert, så det er videon som stopper opp.

Om jeg prøver å trykke pause, og deretter play igjen, vil videoen bare spille av et halvt sekund før den stopper opp igjen.

samme problemet får jeg hvis jeg trykker for mye på pause.

2-3 trykk på enten spole eller pause knappen kan være for mye.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet?

Har prøvd å installere smplayer på nytt på 2 forskjellige maskiner som bruker mandriva 2009.1, men får samme problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smplayer er bare en front-end til måayer, så installere den pakken på nytt vil nok neppe hjelpe. Jeg vet mplayer hadde det problemet for en stund tilbake, men trodde det blir fikset for en stund siden. google "videformatet mplayer error when skipping" eller noe, og se hva som dukker opp. Eller spør i mplayerforumet. (Sjekk først at filmen fungerer når du kjører direkte fra mplayer, for å utelukke evt. smplayer-problemer først.

Lenke til kommentar
smplayer er bare en front-end til måayer, så installere den pakken på nytt vil nok neppe hjelpe. Jeg vet mplayer hadde det problemet for en stund tilbake, men trodde det blir fikset for en stund siden. google "videformatet mplayer error when skipping" eller noe, og se hva som dukker opp. Eller spør i mplayerforumet. (Sjekk først at filmen fungerer når du kjører direkte fra mplayer, for å utelukke evt. smplayer-problemer først.

Fant ikke ut så mye om smplayer, men tenkte jo ikke på å bare bruke mplayer :p

Mplayer fungerer jo helt supert, så bruker bare den istede:D

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...