Gå til innhold

Spørsmål angående PCAlert 4 og høy systemtemperatur

Testdrive

Anbefalte innlegg

Har det enkelt spørsmål som jeg håper noen av dere andre også har noe erfaring med. Har innstallert PCAlert4 på den nye dataen min bare for å overvåke temperaturer inne i maskinen. Men under spilling så går alarmen på pcalert å sier at systemtemperaturen er noen ganger oppe i 90 grader ! under load da. Jeg har da 2 spørsmål..

1. Akkurat hvor befinner sensoren seg til systemtemperatur? Under spilling så ligger CPU'en på rolige 45 grader å skjermkortet på en ca 60-70 grader og har en svært god kjøling i dataen (Silverstone Raven RV01) så temperaturen er ikke noe problem.

2. Kan det være at PCAlert 4 får feilaktige målinger? Kan ikke tenke meg at det skal være så varmt noen steder i dataen når prosessoren å skjermkortet alle ligger under 80 grader !

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg instalerte noe lingende prog en gang da pc'n var ny

Fikk da full alarm og hele pakke vært min da den mente at en vifte hadde stoppa.

Men ingen hadde stoppa :/

Kanskje noen der ute har en bra prog vi begge kan bruke?

Mhm, syns PcAlert 4 virker litt billig :p for ikke å snakke utdatert.. Men alle viftene tikker å går, så jeg mistenker feilaktige målinger for kan umulig være sånn at det skal være så varmt ! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...