Gå til innhold

Ny minilaptop til pappa

Anbefalte innlegg

Pappa ønsker seg ny minilaptop, og jeg sitter og sonderer markedet litt for han. Han er vel strengt tatt en "dinosaur" når det gjelder pc, men han surfer litt og sender mail da. Det jeg ser som et minimumskrav er jo at der er 1,6GHz cpu og mere enn de usle 1024x600px i oppløsning, f.eks. 1366x768. Det er også bra med så stort tastatur som mulig mener jeg.

Da har jeg kommet frem til en Acer Aspire One 11,6 til 3.799,-

og en Dell Inspirion Mini 10 til 3.888,-

Er det noen som har erfaringer med disse maskinene, eller noen andre tips om maskiner. WinXP er IKKE noe krav, kan være OS-løs for min del...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.lefdal.com/product/data/mini-pc...NO/hp-mini-2140

Denne kjøpte jeg til meg selv for drøyt 2 mnd siden, og har vært veldig fornøyd så langt!

Solid, bra skjerm og stort tastatur. Størrelsen er 96% av et vanlig laptop-tastatur, så det burde gubben bli fornøyd med:)

Knappene er også utrolig digge å trykke på.

Ellers er det gode spesifikasjoner på denne som burde passe din far perfekt når det gjelder hans bruk. Disse pcene er jo ikke beregnet for å brukes til hyperavanserte operasjoner, men heller dagligdagse gjøremål.

Så hvis jeg skulle anbefalt noe, sjekk ut det eg skrev ovenfor;)

Lenke til kommentar
Pappa ønsker seg ny minilaptop, og jeg sitter og sonderer markedet litt for han. Han er vel strengt tatt en "dinosaur" når det gjelder pc, men han surfer litt og sender mail da. Det jeg ser som et minimumskrav er jo at der er 1,6GHz cpu og mere enn de usle 1024x600px i oppløsning, f.eks. 1366x768. Det er også bra med så stort tastatur som mulig mener jeg.

Da har jeg kommet frem til en Acer Aspire One 11,6 til 3.799,-

og en Dell Inspirion Mini 10 til 3.888,-

Er det noen som har erfaringer med disse maskinene, eller noen andre tips om maskiner. WinXP er IKKE noe krav, kan være OS-løs for min del...

Kjøpte en Acer Aspire One d250 HD, med 1280x720 oppløsning, og 6 cellers batteri (6-8 timers batteritid) for 3500 på elprice.no.

Strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...