Nagel Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Skremmende nok var DN-videoen noe av det bedre og mest poengterte jeg har sett hva angår trykkskjerm-mobiler. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Herregud for en idiotisk overskrift. Det bør heller stå "hvilken mobil skjerm er egentlig best av følgende mobiler?", skal folk kjøpe en telefon som har en dårligere (med tanke på brukervennlighet osv) trykkskjerm, men bedre farger enn en annen mobil som har litt blassere farger men til gjengjeld kjempe bra respons og brukervennlighet på trykkskjermen? Er det mulig?.. Lenke til kommentar
kontil Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg ble faktisk irrirert da jeg så denne videoen. Når man først skal foreta en seriøs test, bør vel testen være nettopp dette. Var selv spesielt opptatt av hvordan skjermene fungerte i sollys, og da er bakgrunnen veldig viktig, altså det lyset som reflekteres fra skjermens overflate. Når de da viser dette med et håndholdt kamera som panorerer mellom mobilene, hvor noen får mørk refleksjon og noen direkte refleksjon fra sola. ARGH. Noen får refleksjon av jevne flater mens andre har irriterende detaljer som dumme italienske tryner. Tenker med ergrelse på den ene sekvensen hvor de viser alle 7 mobilene i samme bilde pent satt opp i vifte, med den lengst til høyre helt blendet av direkte solrefleksjon. Amatører! Når man setter logoen sin på en video bør man kanskje forvente seg en litt mer gjennomtenkt test ... Kunne de i det minste hatt kamera fast på stativ og heller ført mobilene likt inn så de fikk tilnærmet identisk refleksjon så .... Videoen kunne vært halvparten så lang og x antall ganger bedre. De skal ha pluss for at de viste skjermene både skrått ovenfra og nedenfra i mørket da. PS! Hehe, man bør vel ikke skrive innlegg når man er irritert, men men =) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Så den største overraskelsen for meg var at til og med Touch pro 2 på Windows Mobile (og alle de andre)hadde bedre fargegjengivelse enn iphone! Og det til tross for at den (og andre med WM) "bare" viser 65k farger. Ellers så var vel dette en passe amatørmessig gjennomgang mtp hvem som er best i sollyset. Nå har ikke jeg fått hørt noe av lyden til videoen, men man veit vel ikke om automatisk innstilling av lysstyrke er deaktivert og nivået satt på fullt? Hva er forresten greia med at Iphone viser mindre av bildet enn de andre telefonene? Har det blitt zooma inn for å fylle hele skjermen? Ehhh ser jeg feil, eller har Hero en blinkende diode over skjermen? Hva er den i såfall til? Hero har, som de fleste andre telefoner fra HTC, og mange andre produsenter, en statusindikator. Denne kan indikere lavt batterinivå, tapt anrop, melding mottatt etc. Endret 25. august 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg