EinarEriksen Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Denne HD-videoen viser skjermforskjellene mellom ni populære trykkskjermmobiler. Les mer Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vel, nei. Dette handler ikke om trykkskjermer, det handler om skjermer. Hadde dette vært en trykkskjerms-test ville de nok ha, på et eller annet tidspunkt, testet trykkskjermene. "Testen" er en laaaaang video, som tilfeldigvis er i HD (eller: "YouTube HD" for å være nøyaktig), av en kis som panorerer kameraet sitt sakte over en bøtte mobiltelefoner som ligger på et bord i det som føles som en evighet, med 19 tilfeldige film soundtracks på toppen. Seriøst: er det det som skal til for å få en artikkel på Amobil nå om dagen? "Hei alle sammen, jeg har magisk klart å samle mange telefoner på et bord, og FILMET DEM MED KAMERAET MITT!" *massivt sukk* Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Enig. Hadde vært bedre om dere i Amobil hadde lagd en video selv der dere kunne pratet litt om skjermene og sånt. Forresten. Grunnen til at iPhone kom så godt ut i solskinn var vel helst at skjermen er dekket av glass? Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg syntes det var spennende å se en sammenligning på denne måten. Det viser hvor stor forskjell det faktisk er på mobil skjermene nå til dags. Jeg er enig i at det ikke var en sammenligning av trykkskjermer, men av skjermer i seg selv. Men det er ikke hver dag jeg ihvertfall får sjansen til å sammenligne så mange telefoner samtidig på denne måten, så jeg syntes det var bra å poste den videoen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ingen fare folkens, les dagens næringsliv og du får bedre mobilnyheter der: http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1718255.ece Lenke til kommentar
ugur-alpay Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det er sammenligning av skjermen av trykkskjermmobiler, så det er helt riktig hva amobil skriver Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Må innrømme at eg gikk inn på denne artikkelen fordi eg lurte på hvilke av produsentene som hadde teknologien som funker best / er mest anvendelig / osv osv. Ikke for å se hvilke som var best i sollys. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det er sammenligning av skjermen av trykkskjermmobiler, så det er helt riktig hva amobil skriver Nei. Overskriften er "Hvilken trykkskjerm er egentlig best?", ikke "Hvilken mobilskjerm, på telefoner som tilfeldigvis har trykk-interface, er best i sollys?" Det er greit å være Amobil-fan, men til og med du må se at her sier overskriften en ting og "artikkelen" noe helt annet. Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ingen fare folkens, les dagens næringsliv og du får bedre mobilnyheter der:http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1718255.ece Det der var antakeligvis ein av dei beste, og enkleste, presentasjonene av touch-greier eg har sett hittil. Rett og slett slikt eg liker å sjå; enkle og greie sammenligninger i hvilke opplevingar som er fantastiske, og på kanten til grusomme. Og videoen ovenfor var fullstendig unyttig. Trudde også det var testing av skjermene, og kor responsive dei er. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jeg har lenge villet se den faktiske forskjellen på skjermene, så var veldig nyttig for meg. Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Nei nei, dette blir helt feil overskrift.. Jeg har lest utallige ganger her på amobil (f.esk tester) at det er forskjell mellom en trykkskjerm og en berøringsskjerm. iPhone og HTC Hero har sistnevnte. Dette er dessuten ingen test av en eller flere "trykkskjermer", bare en sammenligning av forskjellige skjermer. Uff. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ingen fare folkens, les dagens næringsliv og du får bedre mobilnyheter der:http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1718255.ece Nokia N97 er en windows mobile telefon? Nei takk... Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Ingen fare folkens, les dagens næringsliv og du får bedre mobilnyheter der:http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1718255.ece Nokia N97 er en windows mobile telefon? Nei takk... Riiiimelig åpenbart at han snakket om den andre telefonen, selv om han egentlig snakket om begge. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Går det an å kicke så jævlig på en tittel? Lest mye på itavisen i det siste? Amobil er seriøs journalistikk i forhold. Dere er vel irritert på at bildet viser 7 mobiler mens det refereres til 8 og eller? Jesus christ, take a chill pill... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Forresten. Grunnen til at iPhone kom så godt ut i solskinn var vel helst at skjermen er dekket av glass? Nei, om det er glass eller plastikk har ingenting å si. Skjermen på iPhone ser ut til å fungere bedre enn de andre i sollys, enkelt og greit. Jeg har lett litt etter en slik sammenligning da jeg var nysjerrig på hvordan de fungerte i nettopp sollys Men jeg er helt enig i at overskriften lett kan misforstås) Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Så bare kjapt igjennom, tydelig at iphone er optimalisert for sollys. Hvor den var best, eller lettest og skimte. I mørket så man imidlertid at sortnivået var elendig og mørke detaljer ble helt borte. Så den største overraskelsen for meg var at til og med Touch pro 2 på Windows Mobile (og alle de andre)hadde bedre fargegjengivelse enn iphone! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ja, med full lysstyrke blir den rimelig blass i mørket. Der hjelper den automatiske lysstyrkekontrollen veldig mye. Noen som har noen tall på lysstyrken på de forskjellige telefonene forresten? Ehhh ser jeg feil, eller har Hero en blinkende diode over skjermen? Hva er den i såfall til? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Nå må Amobil nesten begynne å skjerpe seg litt. Det er flaut å se at en dedikert mobilnettside ikke klarer bedre enn noen oppgulp fra YouTube. Overskriften er også på grensen til sjelevandrende, og jeg vurderer å klage Amobil inn for Udugelighetsnemda for denne artikkelen. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Trykkskjerm er vel en direkte oversettelse av touchscreen. Som på engelsk brukes som en samlebetgnelse på både kapasative og resistive skjermer. Ser ikke noe galt i selve overskriften. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Takk til Amobil for referanse til denne videoen, den var relativt interessant! Men enig i at dere bør endre beskrivelsen, dette er en skjerm-kikk ikk trykkskjermtest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg