Lemming Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Hei er ikke spessielt viten om server osv.. - og nå trenger jeg virkelig hjelp har idag en server på en skole som kjører server 2003 - og nå er det tid for oppdatering til server 2008. Det jeg da lurer på er hvordan jeg skal få med meg AD'en (brukerne) som er på servern, uten å måtte legge til alle disse på nytt håper på svar fort Endret 21. august 2009 av Lemming Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Active Directory Migrate tool burde gjøre jobben. Om du ikke har fysisk en ny maskin, så test det virtuelt får du fjerner den gamle serveren eller os'et... Lenke til kommentar
Lemming Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Active Directory Migrate tool burde gjøre jobben.Om du ikke har fysisk en ny maskin, så test det virtuelt får du fjerner den gamle serveren eller os'et... Mulig jeg ord-la meg feil. det er en ny server, den gamle skal ut. kan active directory tool fortsatt gjøre jobben ? Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Active Directory Migrate tool burde gjøre jobben.Om du ikke har fysisk en ny maskin, så test det virtuelt får du fjerner den gamle serveren eller os'et... Mulig jeg ord-la meg feil. det er en ny server, den gamle skal ut. kan active directory tool fortsatt gjøre jobben ? Dersom du melder den nye serveren inn i domenet og overfører alle tjenester 2003 serveren kjører globalcatalog, dns, dhcp ect ect. Så kan du senere melde ut 2003 serveren og ta den ut av nettverket. 1. Backup 2. Melde inn 2008 server i domene 3. Legge til tjenester 4. Forsøk å stenge ned 2003 serveren før den meldes ut. La det gå litt tid og se at alt fungerer. 5. Meld ut 2003 og steng den ned. Hold tungen rett i munnen, er mye mere i AD en bare brukere Endret 22. august 2009 av Eirikgg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Active Directory Migrate tool burde gjøre jobben.Om du ikke har fysisk en ny maskin, så test det virtuelt får du fjerner den gamle serveren eller os'et... Mulig jeg ord-la meg feil. det er en ny server, den gamle skal ut. kan active directory tool fortsatt gjøre jobben ? Dersom du melder den nye serveren inn i domenet og overfører alle tjenester 2003 serveren kjører globalcatalog, dns, dhcp ect ect. Så kan du senere melde ut 2003 serveren og ta den ut av nettverket. 1. Backup 2. Melde inn 2008 server i domene 3. Legge til tjenester 4. Forsøk å stenge ned 2003 serveren før den meldes ut. La det gå litt tid og se at alt fungerer. 5. Meld ut 2003 og steng den ned. Hold tungen rett i munnen, er mye mere i AD en bare brukere Det der kan hende det går, men mener å huske der er en tjeneste som ikke kan flyttes og som samtidig kan forvolde problemer i fremtiden. Lurer bare på om det var schema master oppgaven som ikke kunne overføres....... Men for all del, det kan gå ann... Enkleste løsning siden brukeren har en ny maskin, er å sette opp den nye maskinen og så bruke det verktøyet og overføre AD. Om det ikke går, så er i allefall ikke det gamle domenet skadet eller tapt på noen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå