norges_blomsterdal Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har hatt lynnedslag for 2. gang denne måneden. Nå gikk modemet og telefonen igjen. Har letet etter overspenningsvern men det er så mye forskjellig der ute. På komplett.no finns det noe på clasohlson noe og multicom.... Noen som har erfaring og kan anbefale noe? Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Lyn-nedslag er det vanskelig å gardere seg mot tror jeg. Veldig lite som er raskt nok til å hindre at det blåser igjennom. Er ikke elektriker, men tror du må ha både en grovbeskyttelse i sikringsskapet ditt og enda en ved apparatet du skal beskytte. Du kan jo sjekke disse varenr. på elfa.se: 69-751-71 69-708-67 Lenke til kommentar
norges_blomsterdal Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Lyn-nedslag er det vanskelig å gardere seg mot tror jeg. Veldig lite som er raskt nok til å hindre at det blåser igjennom. Er ikke elektriker, men tror du må ha både en grovbeskyttelse i sikringsskapet ditt og enda en ved apparatet du skal beskytte.Du kan jo sjekke disse varenr. på elfa.se: 69-751-71 69-708-67 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301108 tenkter egentlig mer på sånt. er det noe som kan hjelpe? Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Tviler litt på at den vil hjelpe mot lynnedslag, da tror jeg du må ha en grovbeskyttelse i sikringsskapet. Er som sagt ikke elektriker. Men de brutale kreftene som er i sving ved et lynnedslag klarer ikke en slik innrettning å stoppe, tror og mener jeg. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Noen overspenningsvern har støyfilter også, om du har veldig dyrt utstyr kan det være noe? Da slipper du å høre på naboens støvsuger gjennom høyttaleren. Bare et tips, ingen anbefaling da mange synes dette elektronisk humbug som ikke virker i deres ører. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 altso folkens... grov vernet er for når ledningene dine hoppar av veggen og tek fyr... sjølvsagt burde han ha det... men han treng det ikkje for viss det skulle skje at lynet slår ned so nær vil alt i huset gå allikavel husk å ha jorda uttak der du brukar overspenningsvernet uten det funka det ikkje.. men en ting er viktig å tenke på... alt utstyr du koblar til modemet/svitsj/router/Wlan osv må også ha overspenningsvern, faktisk må du ha et overspenningsvern på telefonlinja før ADSL filteret alt ustyr som brukar LAN som er i samme fysike nett må også ha overspenningsvern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå