Gå til innhold

Ny bærbar: mp3 eller minidisc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den var jo rå :woot:

 

Men hvor mye koster den? :roll:

Og hvor kjøpes den? fant ikke noe bestillingslink på siden der

 

Kosta ca. 1100 kr og kan kjøpes fra www.yatack.no. 128 mb minne :)

 

Ser bra ut.. Ser ut tl at jeg satser på den der :smile:

 

 

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta en titt i prisguiden til hardware.no? Må si jeg kan tenke meg mange mp3-spillere jeg ville ha tatt før den der hvis jeg skulle gått etter f.eks design :)

 

Mulig den er knallbra lydmessig, men må nå si at jeg liker f.eks iAudio sine bedre. Men denne skal ha ros for bra batterikapasitet i forhold til mange som ligger under ti timer.

 

Ser også at det har kommet en ny en som visstnok hevder å ha inntil 50 timer kapasitet, nærmere bestemt http://www.100k.as/display.x?cid=1&sid=34&id=294

Lenke til kommentar
Åssen får man 5 timer med musikk på en MD uten at kvaliteten blir vesentlig dårligere? 300 minutter på 130-140 MB? Høres ut som ønsketekning.

 

Det har jeg absolutt ingen peiling på. Har bare blitt fortalt og lest på div produsenter sine sider at det er fullt mulig. Har også bekjente som sier det ikke blir "dårligere" lyd.. Ikke at jeg tror så mye på det selv :roll:

 

Produsenter sine sider er sjelden (les: aldri) et godt sted for sånne opplysninger.

 

Leste bare fort gjennom denne tråden, men hva med iRiver IMP-400 som Databutikken selger til 1639,-?

Har den selv, og er svært fornøyd, men det kommer ann på hva du legger hovedvekten på ved spilleren (størrelse, lagringskapaitet, lyd, utseende....)

Lenke til kommentar
uten at kvaliteten blir vesentlig dårligere?? det tror jeg i grunn ikke no på...

Selvfølgelig går det utover kvaliteten når man komprimerer låtene. Poenget her er bare at ved vanlig Stereo recording (132kbit/s) får man 80 minutter på en enkelt MD. Ved LP2 (longplay) vår man dobbelt så mye (160min), uten merkbart kvalitetstap. I LP4 derimot begynner man å høre at kvaliteten ikke er tip-top, dog for man 320 minutter med musikk på én MD! Har hørt at bassen i LP4 bare er mono, mens diskant og mellomtoner er stereo, men ikke quote meg på det :)

 

Kan man overføre musikk fra PC til MD i den hastigheten som nevnes med gamle spillere? Min er 3-4 år gammel...

Neppe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...