Gå til innhold

Finnes det en configurasjons-fil for windows firewall?

Anbefalte innlegg

I et anfall av idioti skrudde jeg på firewallen på backup-PCen min, før jeg hadde satt remote desktop som exception, så nå er jeg kastet ut av serveren. Men jeg har fortsatt tilgang til filene via filesharing, er det noen måte å confe firewallen i windows server 2003 ved å endre på noen conf-filer? Ideellt sett vil jeg gjerne kunne få satt igang endringene også, men bare å endre configurasjonen hjelper, for da kan jeg få noen til å reboote maskina der den stor, mye enklere enn å få de til å endre på firewallen (da må skjerm kobles til osv).

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skulle få til det har du vel funnet et stort sikkerhetshull?

Konfigurasjonsfiler, det er Linux. Windows bruker registeret.

Mulig det finnes info her: http://answers.google.com/answers/threadview?id=422503

Jeg vil ikke si det er et stort sikkerhetshull, har du skrivetilgang til system-disken (som jeg har), så er jo systemet mer eller mindre forsvarsløst uansett.

AtW

Lenke til kommentar

Takk for tipset forresten, endel av det var info jeg har funnet før (som gjelder default-configen til firewallen, jeg har sett i denne fila, og den gjenspeiler ikke den nåværende configen til firewallen, så tror ikke det er riktig, dog fante jeg kommandoen "netsh.exe firewall set opmode mode=disable profile=all" som visttnok skal slå av firewallen, kan jeg kopiere denne linje inn i en bat-fil, og legge den i startup-mappa? Og dermd trenger jeg kun en restart eller to? Eller er jeg helt ute og sykler nå?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...