Gå til innhold

Hjelp! CPU viften sviver ikke etter installasjon

Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 7520G som jeg nettopp formaterte og installerte Windows 7 x86 på, og nå sviver ikke lenger CPU vifta. Merka det da maskinen slo seg av på grunn av varmen.

Hvordan få viften til å svive igjen?

Originalt følgte Windows Vista og masse Acer eManagement programmer.. Veit vifta hadde en funksjon tidligere som speeda den opp dersom det var nødvendig, og holdt den rolig i gang om systemet var greit temperert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jo se om det skjer noe vist du setter CPU fan til en gitt hastighet i bios..

Ingen tilgang til noen form for viftestyring.

Eneste jeg kan gjøre i bios er å endre boot-rekkefølgen og andre småting (som boot-logo osv.) :(

Lenke til kommentar

Prøv å flash bios med en nyere versjon om du finner. Kan også bruke en av samme versjon om ikke.

edit: Om ikke det går kan viften fysisk være skadet. Har du tilgang på noen diagnoseverktøy? Ta kontakt med brukerstøtten om ikke.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Har nå prøvd å flashe bios og installere vista drivere for chipsettet. Skrudde også opp maskinen og sjekka at selve viften er intakt. Når jeg slår på maskinen begynner viften å svive svakt under POST, men når Windows 7 begynner å laste inn stoppes viften.

Hva i alle dager kan gjøres for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...