Nissen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Har en Acer Aspire 7520G som jeg nettopp formaterte og installerte Windows 7 x86 på, og nå sviver ikke lenger CPU vifta. Merka det da maskinen slo seg av på grunn av varmen. Hvordan få viften til å svive igjen? Originalt følgte Windows Vista og masse Acer eManagement programmer.. Veit vifta hadde en funksjon tidligere som speeda den opp dersom det var nødvendig, og holdt den rolig i gang om systemet var greit temperert. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 kan jo se om det skjer noe vist du setter CPU fan til en gitt hastighet i bios.. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 kan jo se om det skjer noe vist du setter CPU fan til en gitt hastighet i bios.. Ingen tilgang til noen form for viftestyring. Eneste jeg kan gjøre i bios er å endre boot-rekkefølgen og andre småting (som boot-logo osv.) Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Søk på modell navnet på PC-en eller lignende. Det er ofte mulig å laste ned programvare og drivere fra siden til leverandør. Kan ikke skade å prøve Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Prøv å flash bios med en nyere versjon om du finner. Kan også bruke en av samme versjon om ikke. edit: Om ikke det går kan viften fysisk være skadet. Har du tilgang på noen diagnoseverktøy? Ta kontakt med brukerstøtten om ikke. Endret 21. august 2009 av TCi Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Har nå prøvd å flashe bios og installere vista drivere for chipsettet. Skrudde også opp maskinen og sjekka at selve viften er intakt. Når jeg slår på maskinen begynner viften å svive svakt under POST, men når Windows 7 begynner å laste inn stoppes viften. Hva i alle dager kan gjøres for å fikse dette problemet? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Det enkleste nå vil være å ta kontakt med brukerstøtte, som TCi fåreslår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå