Gå til innhold

[Løst]batterier sitter fast i lomme lykt, ødelagt?

bossumm

Anbefalte innlegg

Fant en maglite som min far tidligere har brukt på jakt. Lykta hadde blitt sottet vekk med batteriene inni. Og som de fleste batterier gør, så lekker disse over tid. Da har jo seførgelig de batteriene kilt seg fast, og nå får jeg dem ikke løs.

Er det noen som vet hva man kan gjøre med den så batteriene kommer ut?

Har fått en ide, om å borre i batteriene. noe som med nærmere etter tanke ikke er noe lurt p.g.a. syrerester i batteriene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk rådet om å bruke multispray selv men det fungerte ikke. Godt med maskinoppvaskmidel og kokende vann til å fjerne oljen og mere vann til å skylle det rent før jeg helte edik essens på løste problemet. Oksydert som et helvete i etterkant men batteriene kom nå løs. Ikke for det neste gang problemet oppstår kjøper jeg bare en ny lykt. Anbefaller sterkt led lenser sine lykter men det er så mye bra av LED på marketet at du bør ta deg tiden til å lese litt tester.

Lenke til kommentar

Fant en aldgammel 'verktøykasse på boks' i kjelleren. Et utgått merke men batteriet løsnet etter noen dager. Ble noen sinnsyke groper innvendig i lykta men så lenge det ikke ble hull så er jeg fornøyd...

Lykta funker igjen nå, etter rens og bytting av pære. Satt inn en 3mm hvit LED i stedet for glødepæra. Funker som bare rakkern. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...