AiKi Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Fikk tak på en del Minolta-utstyr for en stund siden. Et X-700 (etter kort tids testing døde kondensatorene), en 50mm Minolta med nær defekt fokusring, en billig telezoom fra Sigma og et Minolta 24mm f/2.8, som er gjenstand for min nysgjerrighet. Er klar over at MD-systemet av gode grunner ikke er det mest populære, men har noen peiling på om det er såpass interessant at det går an å legge ut for salg og få noen kroner for det? Det er i svært god stand. Nå skal man være veldig forsiktig med "som ny"-uttrykket, men jeg kan knapt se en eneste ripe i glass eller skall, og mekanikken virker godt. Stram blendermekanisme og deksel både bak og foran. Personlig har jeg null og niks bruk for det, ettersom jeg har filmkamera med K-fatning og et Nikon FM liggende. På fronten står det "MINOLTA MD W.ROKKOR 24mm 1:2.8 Lens made in Japan ø55mm". Dette er et bilde av samme utgave (tror det er den andre, ettersom den første er "tykkere" nederst, og den tredje tar 49mm-filtre). Endret 20. august 2009 av Aiki Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Eneste grunnen jeg ser til at det ikke skulle være så populært er at det ikke er så lett å tilpasse til nye dslr. Feks passer det ikke canon, men det skule passe olympus veldig bra. Det blir ikke spesielt vidt da. Alt jeg har brukt av Minolta har vært fantastisk skarp og bra i bruk. Les feks mer her: http://www.rokkorfiles.com/24mm.html Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Takk for hjelpen. Regner med at Olympus-leiren ikke akkurat trenger noe slikt nei. Tittet litt på eBay, og ser ut som de har gått for $90-100 USD der i det siste. Spørsmålet er vel om noen gidder å kjøpe slikt i Norge. Lenke til kommentar
3G Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Takk for hjelpen. Regner med at Olympus-leiren ikke akkurat trenger noe slikt nei.Tittet litt på eBay, og ser ut som de har gått for $90-100 USD der i det siste. Spørsmålet er vel om noen gidder å kjøpe slikt i Norge. Du kan jo ringe meg, tlf. 98231040. Johs Lenke til kommentar
3G Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Takk for hjelpen. Regner med at Olympus-leiren ikke akkurat trenger noe slikt nei.Tittet litt på eBay, og ser ut som de har gått for $90-100 USD der i det siste. Spørsmålet er vel om noen gidder å kjøpe slikt i Norge. Da skal objektivet ut på tur med en av klubbens yngste som bare er 10 år. Takker for handelen. Johs Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Selv takk! Godt å vite at utstyret blir brukt av noen som har glede av det heller enn at det ligger og støver ned hos en uten MD-system. Håper han blir godt fornøyd! (Handelen ble foretatt eksternt, selvsagt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå