Gå til innhold

Minolta MD 24mm f/2.8 - Interessant?

Anbefalte innlegg

Fikk tak på en del Minolta-utstyr for en stund siden. Et X-700 (etter kort tids testing døde kondensatorene), en 50mm Minolta med nær defekt fokusring, en billig telezoom fra Sigma og et Minolta 24mm f/2.8, som er gjenstand for min nysgjerrighet.

Er klar over at MD-systemet av gode grunner ikke er det mest populære, men har noen peiling på om det er såpass interessant at det går an å legge ut for salg og få noen kroner for det?

Det er i svært god stand. Nå skal man være veldig forsiktig med "som ny"-uttrykket, men jeg kan knapt se en eneste ripe i glass eller skall, og mekanikken virker godt. Stram blendermekanisme og deksel både bak og foran.

Personlig har jeg null og niks bruk for det, ettersom jeg har filmkamera med K-fatning og et Nikon FM liggende.

På fronten står det "MINOLTA MD W.ROKKOR 24mm 1:2.8 Lens made in Japan ø55mm".

Dette er et bilde av samme utgave (tror det er den andre, ettersom den første er "tykkere" nederst, og den tredje tar 49mm-filtre).

md24.jpg

Endret av Aiki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for hjelpen. Regner med at Olympus-leiren ikke akkurat trenger noe slikt nei.

Tittet litt på eBay, og ser ut som de har gått for $90-100 USD der i det siste. Spørsmålet er vel om noen gidder å kjøpe slikt i Norge.

Du kan jo ringe meg, tlf. 98231040.

Johs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takk for hjelpen. Regner med at Olympus-leiren ikke akkurat trenger noe slikt nei.

Tittet litt på eBay, og ser ut som de har gått for $90-100 USD der i det siste. Spørsmålet er vel om noen gidder å kjøpe slikt i Norge.

Da skal objektivet ut på tur med en av klubbens yngste som bare er 10 år. Takker for handelen.

Johs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...