bandit Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Har et Gigabyte GA-EP45C-UD3R med 2 stk GB Ln porter. Hvilke muligheter gir dette? Så langt har jeg kun funnet info om "Lan Teaming", dvs 2 kabler til routern for å oppnå stabilere nettverksforbindelse. Men er egentlig mest intresert i å finne ut om jeg kan koble en annen PC på port nr 2, bruke PCn som en switch om du vil. Er dette mulig?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Du kan bruke PC som en bro ja. Tror det er innebygd funksjonalitet for dette i windows XP (og sikkert vista), skjønt om PC nr 2 får egen IP på nettet til PC nr 1 vet jeg ikke. Mulig den bare brukes som gateway for internett tilgang. Endret 20. august 2009 av MrLee Lenke til kommentar
War Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Du kan ka TP kabel mellom to pcer, da må pc nr 1 være på for at pc nr to skal kunne være på nett. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Eller du kan balansere linjene slik at du kan (i teorien) få 2000Mbit/s. Servere har hvertfall innebygd en slik funksjon. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Eller du kan balansere linjene slik at du kan (i teorien) få 2000Mbit/s. Servere har hvertfall innebygd en slik funksjon. Hvordan gjøres i så fall dette? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Google it! Jeg har bare sett det i Windows Server 2003. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Det er litt vanskelig å Google noe jeg ikke vet hva heter. Har forsøk lenge men den eneste terminologien jeg vet om er bridge, og det er vel ikke det det er snakk om her? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 http://www.google.no/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8 Slå deg løs! Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hey... Supert! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
bandit Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Du kan bruke PC som en bro ja. Tror det er innebygd funksjonalitet for dette i windows XP (og sikkert vista), skjønt om PC nr 2 får egen IP på nettet til PC nr 1 vet jeg ikke. Mulig den bare brukes som gateway for internett tilgang. hmmm, er dette en funksjonalitet jeg må aktivere manuellt eller funker den fra børjan av. Annet problem er at jeg ikke får aktivert den andre LAN-porten på Gigabyte-kortet. Noen med Gigabyte erfaring som kan rettlede meg.?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå