Archeron Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg har en laptop med en enkelt harddisk, med en partisjon, som jeg tenker på å teste Windows 7 på. Jeg har XP installert fra før, og planlegger en dualboot for å teste herligheten uten å slette det gamle. For å gjøre dette må jeg da partisjonere harddisken slik at jeg har en ny "disk" å installere W7 på. Har 32gb ledig, og tenker å gjøre ca 20gb til W7. Går dette uten å slette alt som er på disken fra før? Og etterhvert, når jeg blir lei av å teste W7 og sletter det, får jeg flyttet de ledige 20gb tilbake til den opprinnelige partisjonen? Har lastet ned G-parted på boot-cd for å ordne dette... Lenke til kommentar
JAH Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jepp Du bare krymper disken din med 20gb og opretter en ny NTFS partisjon Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Alright. Ok den kan "un-krympes" igjen etterpå for å samle alt i en partisjon igjen? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Da sletter du 20gb partisjon, og øker hovedpartisjon igjen. Jeg liker å fixe med bootsektor før jeg sletter partisjon til det "siste" OS'et slik at jeg er sikker på at den booter i ønsket OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå